قدس آنلاین- تبریز: رئیس کمیسیون برنامه‌ و‌ بودجه شورای اسلامی شهر تبریز از بررسی حدود ۵۰ لایحه مربوط به «هبه» به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در این کمیسیون خبر داد.

بررسی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال «هبه» در کمیسیون بودجه شورای شهر تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علیرضا نوای‌باغبان، در تشریح عملکرد کمیسیون بودجه با اشاره به اینکه تا کنون حدود 21 جلسه در این کمیسیون تشکیل شده است، اظهار داشت: در این جلسه‌‌ها حدود 50 لایحه مربوط به هبه بررسی شده است که مبلغ ریالی این لوایح نزدیک 10 میلیارد تومان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این لوایح گرفته شدن وقت کمیسیون و در نتیجه شورا می‌شود اظهار داشت: امیدواریم در سال 95 شاهد این حجم از لوایح مربوط به هبه در کمیسیون و شورا نباشیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تبریز گفت: تصویب اصلاح متمم بودجه، تفریغ بودجه، انتخاب حسابرس و اصلاح بودجه از بحث‌هایی بود که در گذشته با مشکلاتی مواجه بود؛ با این حال این اقدامات با برنامه‌های کمیسیون برنامه‌ و‌ بودجه به خوبی پیش می‌رود.

وی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 500 میلیارد تومان برای اجرای پروژه مترو هزینه شده است و بدون در نظر گرفتن هزینه واگن، یک هزار و 300 میلیارد تومان برای تکمیل خط یک نیاز است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که درآمد 11 ماهه سال گذشته، شهرداری مرکزی تبریز و مناطق ده‌گانه، حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان بوده‌ است، گفت: حدود 600 میلیارد تومان آن مربوط به پروانه، تراکم مازاد، تفکیک قطعات و تغییرات کاربری است.

نوای‌باغبان اضافه کرد: مابقی این مبلغ، 220 میلیارد تومان از محل ماده صد، 150 میلیون تومان از محل فروش زمین، املاک و سرقفلی، 150 میلیون تومان از محل ارزش افزوده و 150 میلیون تومان هم از محل وام بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و‌ بودجه شورای اسلامی شهر تبریز متذکر شد: با در نظر داشتن این روند، در سال 95 باید انضباط مالی بیشتری داشته‌باشیم و به صورت انقباضی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: تسهیلات بانکی به سختی حاصل می‌شوند و از این رو، باید صرف پروژه‌های اولویت‌دار و مهم شود.

نوای‌باغبان گفت: بررسی برنامه‌ و بودجه سال 96 باید به گونه‌ای باشد که شورای ششم، در اجرای برنامه‌های نظارتی خود با سهولت بیشتری عمل کند؛ در این راستا، اعمال دیون و طلب‌های شهرداری در برنامه‌وبودجه سال 96 ضروری خواهد بود.

وی  با ارائه گزارشی از فعالیت کمیسیون برنامه‌و‌بودجه، بررسی هشت لایحه سرمایه‌گذاری، بررسی 65 لایحه هبه و بیش از 90 لایحه بخشودگی را از اهم اقدامات این کمیسیون عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.