رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران تأکید کرد: در مسیر اقتصاد مقاومتی سبک زندگی باید جهادی باشد و کارهای بی‌خاصیت مثل برگزاری برخی سمینارها و سفرهای خارجی را حذف کنیم.

سبک زندگی جهادی / حذف سفرهای خارجی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزای تسنیم، حجةالاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در هفتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران که در سالن جلسات گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد گفت: نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال 95 را در بهشت زهرا در کنار مرقد مطهر شهدای بزرگوار برگزار می‌کنیم و امیدواریم دعای این شهدا نصیب همه خدمتگزاران در جمهوری اسلامی شود و بتوانیم راه این سخاوتمندان را ادامه دهیم .

وی ادامه داد: انتظار شهدا از ما ادامه دادن راهشان است؛ آنها رفتند و کاری حسینی کردند و ما که ماندیم باید کاری زینبی کنیم و پیام‌رسان ارزش‌های جوشیده از خونشان باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران در ادامه با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که مورد تأکید مقام معظم رهبری در سال 95 قرار گرفته است، عنوان کرد: امسال باید با عزمی راسخ در مسیر شعار سال قرار بگیریم و آنچه مدنظر رهبر فرزانه انقلاب است به نتیجه برسانیم.

تقوی با بیان اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی با حرکت دولت آغاز شده است، افزود: امیدواریم حرکت آغاز شده در مسیر اقتصاد مقاومتی به نتیجه برسد و اگر آن را به نتیجه برسانیم بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با تأکید بر اینکه امیدی به دیگران که از خارج بیایند و برای ما کاری کنند نیست، گفت: این به معنی ایستادن روی پای خود است و می‌توانیم به نتیجه برسیم آنچنان که تا به حال توانستیم.

تقوی گفت: این ملت در دوران انقلاب توانست ترورها و کودتاها را خنثی کند و از تحریم‌ها هم به خوبی توانستیم عبور کنیم و در این مرحله هم باید با اتکای به مردم و استعدادهایمان روی پای خود بایستیم .

وی با اشاره به اینکه باید در مسیر اقتصاد مقاومتی به جامعه فرهنگی، کارگری و معلمان جامعه روحیه بدهیم، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای این است که "ما می توانیم" و این نیاز به فرهنگ سازی دارد و ما متولیان فرهنگی باید این کار را انجام دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با تأکید بر این‌که در اقتصاد مقاومتی سهم هر بخش باید مشخص شود، گفت: اقتصاد مقاومتی فقط به دست صنعتی‌ها و کارگران محقق نمی‌شود بلکه فرهنگیان هم در این مسیر نقش دارند.

تقوی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی برای تحقق باید تبدیل به یک گفتمان شود و به عنوان یک مطالبه عمومی در سبد روزانه خانوار وارد شود؛ اقتصاد مقاومتی به این معنی نیست که فقط دولت باید  پاسخگو باشد بلکه باید همه کمک کنند تا اندیشه رهبری محقق شود.

وی با بیان اینکه اصل 44 را باید در راستای اقتصاد مقاومتی دنبال کنیم گفت: در این مسیر  ظاهرسازی نکنیم بلکه اقتصاد را مردمی کنیم؛دولت را کوچک کنیم و به مردم  در واقعیت اعتماد کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید روی کارهای استراتژیک سرمایه‌گذاری کنیم کارهایی که از جمله ارکان زندگی ماست.

تقوی با اشاره به لزوم  استفاده از همه ظرفیت واحدهای تولیدی در مسیر اقتصاد مقاومتی گفت: نظام تبلیغاتی کشور را به کار بگیریم، رسانه ملی، شبکه سینمایی، منبرها، مساجد و نمازهای جمعه، تبلیغات شهری، نظام آموزشی حوزه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید به میان بیایند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با اشاره به اینکه  بسیاری از سفارتخانه‌ها کارایی لازم را ندارند، تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید همه جانبه باشد و در برخی موضوعات باید قوانین دست و پاگیر را کنار بزنیم و نیروهای متناسب با این نوع اقتصاد را به کار بگیریم.

تقوی در ادامه سخنانش با یادآوری گرامی‌داشت یاد شهید مطهری، روز معلم و روز کارگر گفت: نقش معلم ارزشمند است زیرا ظرف وجودی‌اش با مظروف علم است و علم در هر جا ارزشمند است.

وی در پایان گفت: پیغمبر(ص) می‌فرمایند" من معلم مبعوث شدم" و فلسفه بعثت برای تعلیم و آموزش بوده است و بزرگ‌ترین معلمان ما همین شهدا هستند و راهی را رفتند که راه ارزشمند الهی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.