قدس آنلاین - ایلام: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: ایجاد موزه تاریخ طبیعی می تواند در زمینه ارتقای دانش افراد جامعه در زمینه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و حفظ حیات وحش نقش مؤثری ایفا کند.

نقش مهم موزه تاریخ طبیعی ایلام در ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سیداسکندر صیدایی گل سفیدی در جریان بازدید از موزه تاریخ طبیعی و سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در ایلام با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی به عنوان بهترین مکان برای جذب گردشگران و همچنین استفاده های آموزشی و علمی دانش آموزان و دانشجویان است، اظهارداشت: موزه تاریخ طبیعی و سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی در ایلام می تواند در ارتقا فرهنگ حفاظت از محیط زیست نقش مهم و مؤثری ایفا کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام نیز در این دیدار با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی ایلام مساحت پنج هزار متر مربع و 1800متر زیربنا در دو طبقه احداث شده است، گفت: در این موزه انواع نمونه های تاکسیدرمی جانوران جهت آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و عموم  مردم علاقه مند به محیط زیست به نمایش گذاشته شده و تعدادی از انواع پستانداران، پرندگان، خزندگان و اسکلت های جانوری گونه های مختلف جانوری نگهداری می شود.

مازیار سلیمان نژاد با اشاره به اینکه سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی در سال ۸۶ با انتقال 6 رأس گوزن از جزیره اشک دریاچه ارومیه به ایلام شروع به فعالیت نمود و در حال حاضر تعداد 40رأس گوزن زرد در این سایت وجود دارد، اظهارداشت: وضعیت گوزن های زرد ایرانی در  سایت تکثیر و پرورش ایلام به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی مناسب استان بسیار مطلوب است.

وی یادآور شد: سایت پرورش گوزن ایلام یکی از سایت های موفق در نگهداری و تکثیر گوزن زرد ایرانی در کشور می باشد و انتظار می رود در چند سال آینده شاهد تکثیر بیشتر این گونه در معرض انقراض باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.