قدس آنلاین- تبریز: نماینده شهرداران کشور با اظهار امیدواری نسبت به تصویب دو لایحه «مدیریت یکپارچه شهری» و «قانون درآمدهای پایدار شهری» در مجلس گفت: در صورت تصویب این قانون، ۲۳ وظیفه مشترک شهرداری‌ها و نهادهای دولتی، در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

سپردن ۲۳ وظیفه مشترک شهرداری‌ها و نهادهای دولتی، به شهرداری‌ها

به گزارش قدس انلاین از تبریز،  صادق نجفی وعده رییس‌جمهور در خصوص تدوین دو لایحه «مدیریت یکپارچه شهری» و «قانون درآمدهای پایدار شهری» را یک گام ارزشمند و رو به جلو در حوزه مدیریت واحد شهری خواند و اظهار داشت: تصویب این دو لایحه در مجلس محترم و همچنین تقویت جنبه‌های اجرایی آن، اتفاقی تحول‌آفرین در برنامه‌های خدمتگزاری خواهد بود.

وی افزود: وعده رئیس‌جمهور محترم، در خصوص دو دغدغه‌ مهم برنامه‌های شهری، حقیقتاً نشانگر حسن تدبیر و درک صحیحی است که دولت محترم از اصول توسعه پایدار دارد.

شهردار تبریز با اظهار امیدواری نسبت به تصویب دو لایحه «مدیریت یکپارچه شهری» و «قانون درآمدهای پایدار شهری» در مجلس متذکر شد: در صورت تصویب این قانون، 23 وظیفه مشترک شهرداری‌ها و نهادهای دولتی، از قبیل اداره کتابخانه‌های عمومی، مسائل آموزشی، مسائل اجرای آب و برق و گاز و تلفن در شهرها، حوزه راهنمایی و رانندگی، مسائل آسیب‌های اجتماعی و بهزیستی، مسائل مربوط به آلودگی هوا و بسیاری از اموری که هم‌اکنون تحت نظارت مدیریت شهری نیست، به طور کامل در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

نماینده شهرداران کشور در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در عین حال، خاطرنشان کرد: البته پیش‌تر نیز قوانینی در خصوص توسعه اختیارات شهرداری‌ها مصوب شده است؛ اما مهم، تقویت جنبه‌های الزام‌آور و اجرایی این قوانین است.

وی با بیان اینکه تصویب این قانون و الحاق این 23 وظیفه به ماموریت‌های شهرداری‌، به هیچ‌ عنوان منجربه تضعیف دولت نیست، گفت: اجرای این قانون، با پشتوانه نظارتی دولت همراه خواهد بود، بعلاوه، با اجرای این قانون، دولت  قادر خواهد بود برنامه‌های کلان و تحول‌آفرین ملی را با تمرکز بیشتری پیگیری کند.

نجفی خاطرنشان کرد: این رویکرد، هم‌راستا با بحث کوچک‌سازی دولت بوده و روند ساختاری دولت را نیز تقویت خواهد کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.