۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 375990

وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه گفت: گروه تروریستی داعش باید فورا از مناطقی در سوریه که در نزدیکی مرز ترکیه است به عقب رانده شود.

 داعش باید عقب‌نشینی کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی که از شبکه تلویزیونی ان تی وی پخش شد، تاکید کرد: تروریست های داعش باید از مناطق نزدیک مرز ترکیه به عقب برگردند و تلاش ها برای دستیابی به این هدف در حال انجام است.

وی در ادامه تصریح کرد: داعش باید از منطقه "منبیج" پاکسازی شود و ما در حال انجام اقدامات لازم برای این کار هستیم.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه در خصوص توافق سفر بدون ویزا بین ترکیه و اتحادیه اروپا نیز گفت: ترکیه در آستانه تکمیل کارها برای دستیابی به توافق سفر بدون ویزا شهروندان ترکیه به اتحادیه اروپا است.

اظهارات وزیر خارجه ترکیه در شرایطی است که پارلمان این کشور شب گذشته قوانین جدیدی را در این خصوص تصویب کرده است.

اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران مهاجرت به همکاری ترکیه نیاز دارد. سال گذشته بیش از یک میلیون مهاجر از طریق ترکیه وارد ایتالیا و یونان شده اند.

کمیسیون اروپا احتمالا امروز چهارشنبه اعلام خواهد کرد که ترکیه تقریبا معیارهای لازم برای دستیابی به مکانیسم سفر بدون ویزا به کشورهای اروپایی را کسب کرده است. کمیسیون اروپا از دولتهای اروپایی و پارلمان اروپا خواهد خواست تا پایان ژوئن تصمیم نهایی در این خصوص را اتخاذ کند.

چاوش اوغلو گفت: ما در آستانه تکمیل کارهای فنی لازم هستیم. ما می خواهیم همه این موارد را در گزارش کمیسیون اروپا مشاهده کنیم.

وی افزود: اگر نواقصی وجود داشته باشد، این مانند روند پیوستن به اتحادیه اروپا است و این نواقص را می توان با عزم دولت ترکیه در مدت زمان مشخصی برطرف کرد.

توافق جدید اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازگرداندن مهاجران خارجی به چالش بزرگی تبدیل شده است. بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد کرد و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون نیاز به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.