۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: 376549

قدس آنلاین: آیا تا به ‌حال به‌ عکس گرفتن از توالت‌‌های عمومی فکر کرده‌اید؟ فکر می‌ کنید سرویس‌های بهداشتی عمومی در کشورهایی مثل انگلستان چه وضعیتی دارند؟ " اگنس سانویتوریِ " تصمیم گرفته از توالت‌های عمومی شهر لندن عکاسی کند.

عکاسی از توالت های زیر زمینی لندن

به گزارش گروه خواندنی های قدس آنلاین، از میان تمام چیزهای شگفت‌ انگیزی که برای عکاسی در لندن وجود دارد، اگنس سانویتو، چیزی را انتخاب کرده که لندنی‌ها تنها در صورتی‌ که مجبور باشند به سراغش می روند:" توالت‌های عمومی "

توالت‌های عمومی که زمانی در روم باستان بسیار رایج بودند، پس از سقوط این امپراتوری بزرگ، از بین رفتند تا اینکه مجددا در سال ۱۸۵۱ میلادی به شکلی مدرن در شهرهای بزرگ اروپایی مثل پاریس، برلین و لندن ساخته شدند.

اهالی لندن تنها با پرداخت یک یا دو پنی می ‌توانستند وارد این دستشویی‌ های زیر زمینی شوند و شهر زیبای بالای سرشان را آلوده نکنند.

اغلب این اماکن پس از جنگ جهانی دوم بسته شدند، اما هنوز آثار باقی‌ مانده‌ آنها در سطح شهر لندن ‌مشاهده می شود. پیدا کردن سرویس‌های بهداشتی بسیار ساده است چرا که معمولا بیرون شان نرده‌ های آهنی مشخصی دارند و دارای پله‌ هایی هستند که به زیر زمین منتهی می ‌شوند. این‌ توالت‌‌ها همان ‌هایی هستند که اگنس سانویتو به آنها علاقه دارد.

اگنس در مصاحبه با نشریه‌ اسپیتال فیلدز لایف گفت:" توالت‌‌های عمومی بخشی از بافت شهر هستند، اما به دلیل این که قابل ‌استفاده نیستند کسی به آنها توجه نمی ‌کند. آنها به فضاهای فراموش‌ شده تبدیل‌ شده‌ اند. "

در ابتدا اگنس قصد داشت که در روز از این دستشویی ‌ها عکس بگیرد، اما به دلیل حضور همیشگی ماشین‌ ها و مردم در اطراف آنها که جلوی دید را سد می ‌کردند مانع این کار شد. او شروع به عکاسی از توالت ‌ها در آفتاب طلایی صبح زود کرد، که باعث شد به این مجموعه عکس، نام مستعار " توالت‌ها در سپیده‌ دم " داده شود.

اگنس می‌گوید:" در حال حاضر، من تنها از توالت‌ هایی عکس گرفته ‌ام که در منطقه ‌ها‌ی نزدیک به محل زندگی‌ ام قرار دارند. این ‌یک پروژه‌ در حال کار است و من نمی‌دانم به کجا می‌ رسد. حالا دیگر گاهی اوقات دوستانم زنگ می ‌زنند و می‌گویند " بیا اینجا، من یک توالت دیگر پیدا کردم. "

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.