۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: 376928

نخستین روز از همایش منتخبین مجلس دهم که به میزبانی علی لاریجانی برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.

حاشیه‌های همایش منتخبین مجلس دهم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نخستین روز از همایش فرآینده قانون گذاری، الزامات و راهکارها از صبح امروز در محل مجلس قدیم با حضور جمعی از منتخبین مجلس دهم و اعضای هیئت دولت برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

این همایش ساعت 9 صبح برگزار شد و از ساعاتی قبل از آغاز همایش، منتخبین مجلس دهم خود را به مجلس قدیم رساندند که در مجموع 272 تن از منتخبین مجلس در این همایش حضور یافتند.

علی لاریجانی رئیس کنونی مجلس و میزبان این همایش هم بدون همراه و محافظ وارد صحن مجلس قدیم شد و در کرسی ها جلوی مجلس به رسم میزبانی جلوس کرد. ورود لاریجانی در جلسه با استقبال منتخبین حاضر و خوش و بش و مصافحه همراه شد.

از سویی دیگر نیز محمدرضا عارف که منتخب نخست مردم تهران است، برای ورود به صحن مجلس با جمعی از منتخبین اصلاح طلبان مواجه شد که از دقایقی قبل در مقابل درب انتظار او را می کشیدند تا همراه عارف وارد سالن همایش شوند.

عارف نیز همراه مشایعت کنندگان خود به سمت کرسی های جلوی صحن حرکت کرد و در کنار علی لاریجانی جای گرفت.

جمعی از منتخبین مجلس دهم پس از حضور علی لاریجانی و محمدرضا عارف به سوی آنها رفتند و به مصافحه پرداختند.

البته بازار گپ و گفت و دیده بوسی تنها به اینجا ختم نشد بلکه قاطبه منتخبین که همکاران آینده خود را در کنار خود می دیدند، به رسم رفاقت و همکاری به خوش و بش با هم پرداختند.

در حالی که در صحن مجلس قدیم جو مصافحه و خوش و بش بین منتخبین برپا بود، منتخب مردم عجب شیر و مراغه که در حال عزیمت به تهران برای حضور در این همایش بود، در جاده زنجان- قزوین تصادف کرد و جان خود را از دست داد. این خبر سبب شد همگی سخنرانان این همایش در ابتدای سخنان خود این ضایعه را تسلیت بگویند.

با آغاز رسمی همایش، احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس نهم، پشت تریبون قرار گرفت؛ در واقع عضو هیئت رئیسه کنونی مجلس مسئولیت اجرای همایش منتخبین مجلس دهم را برعهده گرفته بود، آن هم در حالی که خود از راهیابی به مجلس آتی جا مانده بود.

پس از تلاوتی از آیات قرآن کریم و سرود ملی، علی لاریجانی پشت تریبون قرار گرفت و حاضرین خیرمقدم گفت.

پس از رئیس مجلس نیز آیت الله استادی استاد اخلاق با قرار گرفتن در جایگاه سخنران، ضمن بیان توصیه های اخلاقی به منتخبین، به آنها توصیه کرد مراقب باشند که پایان این دوره برایشان یوم الحسرة نباشد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز سخنران بعدی این همایش بود که با قرار گرفتن در جایگاه، ضمن تمجید اقدام شجاعانه و مدبرانه رئیس مجلس برای عملی کردن برجام، توضیحاتی در باره مشکلات اقتصادی کشور، میزان بدهی های دولت، لزوم تک نرخی شدن وام و اصلاح نظام بانکی کشور ارائه داد و عنوان کرد که دولت در ابتدای کار مجلس دهم لایحه ای اصلاح سهام عدالت را تقدیم خواهد کرد.

محمدجواد ظریف دیگر سخنران همایش امروز بود که به رسم دیگر سخنرانان موفقیت منتخبین مجلس دهم در راهیابی به مجلس را تبریک گفت و خطاب به آنها گفت: یکی از اولویت‌های آینده را اجرای صحیح برجام است. یکی دیگر از موضوعات مطرح امنیت در منطقه پیرامونی و تضمین مقابله هماهنگ با خطر افراط و تروریسم است که امروز منطقه را به خودش مشغول کرده است به طوری که خبرهای نگران‌کننده‌ای به گوش می‌رسد و اگر حکام منطقه به این خبرها توجه کنند می‌بینند که خودشان بیش از هر کس در خطر افراط و تروریسم قرار دارند.

وزیر امورخارجه همچنین گفته بود که باید غربی‌ها را برای اجرای تعهداتشان زیر فشار بگذاریم.

خروج عارف و برخی از منتخبین اصلاح طلب در اواسط همایش و ترک صحن مجلس قدیم از حاشیه های جالب توجه این مراسم بود. گرچه خروج این افراد از همایش امروز چندان محسوس نبود.

مینو خالقی منتخب مردم اصفهان که پس از اعلام نتیجه انتخابات به دلایل متقنی رد صلاحیت شد و اعتبارنامه وی از سوی وزرات کشور نیز صادر نشد، در جلسه امروز حضور نداشت چراکه نشست امروز تنها برای منتخبینی ترتیب داده شده بود که اعتبارنامه آنها صادر شده بود.

در ادامه این همایش حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و همچنین آیت الله امینی معاون قوه قضاییه سخنرانی کردند.

در جریان همایش امروز، برخی از منتخبین اصولگرا دعوت‌نامه همایش بعدازظهر امروز اصولگرایان را میان نمایندگان حاضر در همایش توزیع کردند.

جلسه امروز در آستانه اذان ظهر به پایان رسید و مقرر شد ادامه این همایش صبح فردا برگزار شود. همایشی که قرار است در آن وزرای اقتصاد، صنعت و نفت، سخنگوی دولت،‌ دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرمانده سپاه قدس حضور یابند.

پس از پایان این همایش از منتخبان خواسته شد تا بیرون صحن مجلس اثر انگشت خود را برای تردد در ساختمان بهارستان پس از آغاز مجلس دهم ثبت کنند.

همچنین کارت دعوت ضیافت شام امشب رئیس جمهور برای منتخبین در پایان همایش امروز بین آنها توزیع شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.