۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 377109

سنت پسنديده گلريزان در سراي پهلوان پرور ملاير به نفع ورزشكاران سرطاني اين شهرستان برگزار شد.

مراسم گلريزان براي ورزشكاران سرطاني ملاير 

به گزارش قدس آنلاین از ملایر ؛ مهدی رضایی، رئيس اداره ورزش و جوانان ملاير روز شنبه در اين آيين كه در زورخانه پورياي ولي ملاير برگزار شد، گفت: گلريزان سنت حسنه اي است كه از پيامبران و ائمه معصوم(ع) نشات گرفته و بايد همچنان ادامه دار و ريشه دار باشد.
وی افزود: امروز اين سنت پسنديده در بين جوانمردان و خيران به يك رسم ديرينه پهلواني در ايران تبديل شده و نسل به نسل به مردم نيكوكار ما رسيده و در مراسم ها و مناسبت هاي ويژه اين نوع دوستي را نشان دادند.
رضایی در ادامه گفت: ورزشكاران همواره در برپايي سنت گلريزان و اعمال خير پيشتاز بوده اند و در نشر اين سنت در بين ساير اقشار جامعه تلاش كرده اند.
وي خاطرنشان کرد: در اين رابطه سنت گلريزان با حضور جمعي از ورزشكاران، خيران و مسئولان اين شهرستان طبق سنت فاخر پهلوان ايران زمين و به رسم قديم با پهن كردن پارچه اي به همراه با گل و با ميدان داري مرد بزرگ باستاني استان همدان حاج عبدالله در زورخانه پورياي ولي اين شهر برگزار شد.
رضايي ادامه داد: در اين مراسم سنتي 130 ميليون ريال توسط خيران و مسئولان جمع آوري و به خانواده هاي سه ورزشكار سرطاني در رشته هاي كشتي و باستاني اين شهرستان اهدا شد.
وي افزود: حضور مسئولان مردمي اين شهرستان در كنار ورزشكاران قوت قلبي براي ادامه راه ورزش، پشتوانه اي محكم براي خدمتگزاري و طي كردن روند رو به رشد مسير ورزش اين شهرستان است.
لازم به ذکر است شهرستان ملاير داراي بيش از 9 هزار ورزشكار سازمان يافته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.