قدس آنلاین - سبزوار : منتخب مردم شهرستان هاي سبزوار، جوين، جغتاي، خوشاب ، داورزن و ششتمد در مجلس شوراي اسلامي گفت: صنعتگران اين منطقه نيازمند توجه بيش از پيش مسئولان هستند.

بخش مهمي از درآمدهاي صنعتگران سبزوار ،صرف پرداخت سودهاي گزاف بانكي مي شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حسين مقصودي که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با بیان اینکه بخشي از طرح هاي صنعتي شهرك صنعتي سبزوار تعطيل يا در آستانه تعطيلي است افزود : مسئولان بايد اقدامات سريع و موثري را براي نجات فعالان صنعت در اين شهرستان انجام دهند.

وي ادامه داد : بخشي از مشكلات صنعتگران در ادارات اين شهرستان قابل حل است كه مسئولان آنها بايد در اين زمينه اقدام لازم انجام دهند.

مقصودي با بيان اينكه صنعت سبزوار داراي ظرفيت هاي بسيار است یادآور شد : بخش مهمي از درآمدهاي صنعتگران منطقه صرف پرداخت سودهاي گزاف بانكي مي شود.

وي با اشاره به اینکه امروز بازار مسكن، صنعت، توليد و كار آفريني با ركود اقتصادي مواجه شده كه اين امر سبب افزايش تعداد بيكاران خواهد شد خاطر نشان کرد : پيگيري براي جذب سرمايه گذار در اين زمينه و احياي صنايع موجود و فعال شدن آنها اقدامي ضروري و مهم است.

نماينده منتخب مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت : برخي كارخانه ها از توليد باز ايستاده و برخي داراي مشكل مديريتي هستند كه انتظار ما از مسئولان، شناسايي مشكلات و پيگيري براي احياي آنها است.

وي با اشاره به وجود نيروهاي متخصص در سبزوار با بيان اينكه سرمايه، منابع داخلي و نيروي كار متخصص سه ضلع يك مثلث براي تحقق كار آفريني هستند اظهار د اشت : هر سه ضلع اين مثلث در شهرستان سبزوار موجود است و بايد با مديريت صحيح در راستاي رونق اقتصادي شهرستان از آنها بهره ببريم.

مقصودي با انتقاد از تعطيلي ساخت و ساز در سبزوار تصریح کرد : حدود 330 شغل به طور مستقيم و غير مستقيم با ساخت و ساز ارتباط دارند كه تعطيلي اين بخش ضربه بزرگي به اشتغال در اين شهرستان وارد كرده و سبب بيكاري تعداد بسياري شده است.

وی با تاکید براینکه از مجموع 81 واحد صنعتي موجود در دو شهرك صنعتي اين شهرستان، 51 واحد فعال است افزود : در شهرك صنعتي شماره يك سبزوار 75 واحد صنعتي و توليدي استقرار دارند و براي شهرك صنعتي شماره دو سبزوار نيز مجوز ايجاد 20 واحد صنعتي صادر شده كه تاكنون شش واحد آن فعال شده است.

هم اكنون دراين شهرستان با حدود 270 واحد صنعتي فعال بيش از 1500 نفر در شهركهاي صنعتي آن مشغول كار هستند. /  انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.