تفاهمنامه همکاری های مشترک برای ساخت تجهیزات صنعت نفت میان انجمن سازندگان صنعت نفت ایران و انجمن صنایع انرژی هلند در حضور «هنگ کامپ» (Henk Kamp) وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند، و «امیرحسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران امضا شد.

ایران و هلند تفاهمنامه نفتی امضا کردند 

تفاهمنامه همکاری شرکت های ایرانی و هلندی برای مشارکت در ساخت تجهیزات صنعت نفت با حضور  وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند امضا شد.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، تفاهمنامه همکاری های مشترک برای ساخت تجهیزات صنعت نفت میان انجمن سازندگان صنعت نفت ایران و انجمن صنایع انرژی هلند در حضور «هنگ کامپ» (Henk Kamp) وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند، و «امیرحسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران امضا شد.
بر اساس این تفاهمنامه ایران و هلند برای اجرای پروژه های مشترک و انتقال فناوری های جدید همکاری می کنند.
همچنین قرار است شرکت های مشترک ایرانی و هلندی برای فعالیت در ساخت تجهیزات صنعت نفت تشکیل شود.
براساس این تفاهمنامه هلندی ها منابع مالی و فناوری را تامین کرده و سازندگان و شرکت های ایرانی بخش اجرا را عهده دار می شوند.
یک هیات هلندی شامل بیش از 40 شرکت مواد غذایی، کشاورزی، ماشین آلات، حمل و نقل و لجستیک از دیروز (یکشنبه) با مسئولان و فعالان صنعتی و تجاری ایرانی نشست های مشترک داشته و در مورد همکاری های تجاری آینده گفت و گو کرده اند.
ریاست این هیات را وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند، بر عهده دارد که امروز (یکشنبه) از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت بازدید کرد.
وی آذرماه پارسال نیز در صدر یک هیات بازرگانی به تهران سفر کرد و افزون بر حضور در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی.یی.سی.اف) با دولتمردان اقتصادی و سیاسی کشور راه های توسعه و تحکیم مناسبات را بررسی کردند.
بیست و سوم فروردین ماه یک هیات تجاری دیگر از این کشور به تهران سفر کرده بود و دیروز (یکشنبه) دومین نشست توسعه همکاری های کشاورزی ایران و هلند برگزار شد.
امروز نیز قرار است «گروه کار مشترک اقتصادی در زمینه کشاورزی» بین شرکت های ایرانی و هلندی برگزار شود.
محصولات گل و گیاه با هشت میلیارد و 300 میلیون یورو، گوشت با هفت میلیارد و 700 میلیون یورو، لبنیات و تخم‌مرغ با هفت میلیارد و 200 میلیون یورو، سبزیجات با 6میلیارد و 200 میلیون یورو و میوه با چهار میلیارد و 900 میلیون یورو، پنج محصول برتر صادراتی کشور هلند در سال 2015 میلادی بود.
میزان صادرات محصولات کشاورزی هلند در سال 2015، بیش از 82 میلیارد یورو بود که نسبت به سال پیش از آن (2014 میلادی) با 700 میلیون یورو، یک درصد افزایش یافت.
صادرات محصولات کشاورزی هلند 18.8 درصد کل صادرات هلند را که 438 میلیارد یورو است، تشکیل می‌دهد.
هلند بیشترین صادرات را به کشورهای آلمان با 20 میلیارد و 900 میلیون یورو، بلژیک با هشت میلیارد و 500 میلیون یورو، انگلیس با هشت میلیارد و 300 میلیون یورو، فرانسه 6 میلیارد و 900 میلیون یورو و ایتالیا سه میلیارد و 300 میلیون یورو دارد.
این کشور پس از ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان است.
نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از شانزدهم اردیبهشت ماه با حضور 1900 شرکت از جمهوری اسلامی ایران و 38 کشور دیگر، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و عصر امروز (یکشنبه) به کار خود پایان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.