با پیروزی پرسپولیس مقابل گسترش وشکست استقلال مقابل تراکتورسازی،تیم استقلال خوزستان صدرنشین شد و پرسپولیس به رده دوم صعود کرد.

استقلال باخت،پرسپولیس به پیروزی رسید/ قهرمانی پیچیده شد!

به گزارش قدس آنلاین، یکی از دیدارهای همزمان هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر که از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی آغاز شد، تیم های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر ۲ تراکتورسازی به پایان رسید. امین حاج محمدی(۱۳) و سجاد شهباززاده(۴۸) برای استقلال و آگوستوسزار(۲۲)، سروش رفیعی(۴۲) و آلویز نانگ(۷۹) برای تراکتورسازی گل زدند.

این دیدار در شرایطی با حضور پرتعداد طرفداران دو تیم آغاز شد که در همان دقایق ابتدایی درگیری از راه دوری بین امیر قلعه نویی و سیدمهدی رحمتی رخ داد و تا حدودی اوضاع روی سکوها را متشنج کرد. با این حال استقلال با استفاده از حمایت هواداران پرتعدادترش توانست بازی بهتری را به نمایش بگذارد.

در دقیقه ۱۳ این دیدار شاگردان پرویز مظلومی موفق شدند به گل نخست بازی دست پیدا کنند. در این دقیقه امین حاج محمدی توپ ارسالی خسرو حیدری را با ضربه ای نه چند محکم درون دروازه تراکتورسازی فرستاد تا هیجان را در ورزشگاه به اوج برساند.

با این حال این پایان کار در نیمه اول نبود و تراکتورسازان چند دقیقه بعد توانستند روی دفع ناقص مهدی رحمتی دروازه استقلال را باز کنند. در دقیقه ۲۲ توپی که رحمتی نتوانسته بود به خاطر برخورد با مدافع خودی خوب دفع کند را بازیکنان تراکتور به مقابل دروازه رساندند و آگوستوسزار با یک ضربه آرام دروازه را باز کرد تا همه چیز از نو آغاز شود.

درحالی که دو تیم کار را با تساوی ادامه می دادند در دقیقه ۴۲ تراکتورسازی روی حرکت خوب سروش رفیعی به گل دوم دست پیدا کرد. این بازیکن درون محوطه جریمه پس از کنترلی عالی و جا گذاشتن بازیکنان استقلال دروازه رحمتی را باز کرد.

با شروع نیمه دوم استقلال خیلی زود به گل تساوی رسید و سجاد شهباززاده با ضربه ای سر زیبا گل دوم آبی پوشان را به ثمر رساند. در ادامه دو تیم تلاش زیادی برای رسیدن به گل کردند که در نهایت تراکتورسازی در دقیقه ۷۹ روی اشتباه مسلم امین حاج محمدی مدافع استقلال به گل سوم رسید. در این دقیقه حاج محمدی که قصد دریبل مهاجم حریف را داشت اسیر بازی خوانی او شد و نانگ با توپ ربایی و ورود به محوطه جریمه درواززه رحمتی را برای سومین بار باز کرد.

در دیگر بازی، تیم پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف گسترش فولاد رفت. این بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود پرسپولیس اتمام رسید. فرشاد احمدزاده(۳۲)، محمد انصاری (۴۲)، امید عالیشاه (۶۹ و ۸۵) برای پرسپولیس گلزنی کردند و گل‌های گسترش فولاد را محمد ابراهیمی (۵۶) و داریوش شجاعیان (۸۷) به ثمر رساندند.

پرسپولیس با ترکیب الکساندر لوبانوف، مایکل اومانیا، لوکا ماریچ، رامین رضاییان، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه،  علی علیپور و مهدی طارمی مسابقه را شروع کرد ولی این تیم گسترش فولاد بود که در دقایق نخست بر بازی مسلط بود. گسترش حتی در دقیقه ۱۴ به گل رسید که این گل از سوی داور آفساید اعلام شد.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ به تدریج بازی را در دست گرفتند و حملات بیشتری را روی دروازه گسترش ترتیب دادند. مهدی طارمی در دقیقه ۲۳ می‌توانست روی شوت برگشتی علی علیپور گل نخست بازی را به ثمر برساند که ضربه وی با اختلاف از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

حملات سرخپوشان سرانجام در دقیقه ۳۲ جواب داد و فرشاد احمدزاده توانست با یک ضربه سر پرسپولیس را از گسترش پیش اندازد.

بعد از این گل پرسپولیس چند موقعیت دیگر هم داشت که از دست رفت. با این حال محمد انصاری مدافع چپ پرسپولیس سه دقیقه قبل از اتمام نیمه نخست گل دوم پرسپولیس را با شوت از راه دور به ثمر رساند تا نیمه اول با برتری سرخپوشان به پایان برسد.

در نیمه دوم این تیم گسترش فولاد بود که برای جبران نتیجه از دست رفته چهره هجومی‌تری به خود گرفت و فشار بیشتری را روی دروازه میهمان خود وارد کرد. این حملات در دقیقه ۵۶ به ثمر نشست و محمد ابراهیمی توانست از روی یک ضربه کاشته و به شکلی زیبا، گل نخست گسترش را به ثمر برساند.

دامنه حملات گسترش تا اواسط نیمه دوم ادامه داشت اما پرسپولیس دوباره توانست ورق بازی را به نفع خود برگرداند. امید عالیشاه ابتدا در دقیقه ۷۰ گل سوم پرسپولیس را با یک ضربه سر به ثمر رساند. عالیشاه که کاپیتان پرسپولیس در این بازی بود و انگیزه زیادی داشت، در دقیقه ۸۵ هم گل چهارم تیمش را با یک شوت از راه دور وارد دروازه گسترش کرد تا خیال پرسپولیس در دقایق پایانی راحت شود.

با این حال شادی گل چهارم پرسپولیس دو دقیقه بیشتر طول نکشید. داریوش شجاعیان در دقیقه ۸۷ دوم گسترش را به ثمر رساند تا کار پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان سخت شود.

برانکو برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر در واپسین دقایق، بنگستون را به جای علیپور وارد زمین کرد تا بلکه سرخپوشان بتوانند تفاضل گل خود را بیشتر کنند و در جدول بالاتر از استقلال خوزستان قرار بگیرند که این برنامه ثمری نداشت و بازی با همان نتیجه ۴ بر ۲ تمام شد.

پرسپولیس با این نتیجه ۵۴ امتیازی شد و بعد از استقلال خوزستان به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت.

نتایج سایر بازی ها به این شرح است:

* پدیده مشهد صفر - استقلال خوزستان یک
گل: حسن بیت سعید (۳۰)

* نفت تهران ۲ - فولاد خوزستان یک
گل: سعید لطفی(۴۴) و علیرضا عزتی (۸۶) برای نفت، محمد اهل شاخه (۸۶) برای فولاد

* ملوان یک - صبای قم یک
گل: سعید یوسف زاده(۲۱) برای ملوان، فرید بهزادی کریمی(۸۵) برای صبای قم

* راه‌آهن یک- سپاهان صفر
گل: مهرداد محمدی(۵۵)

* ذوب‌آهن ۳ - سیاه‌جامگان یک
گل‌ها: حسین کریمی(۴۰) برای سیاه‌جامگان، علی حمام (۵۷) و مهدی رجب زاده (۷۲ - پنالتی و ۷۹) برای ذوب‌آهن

* استقلال اهواز یک - سایپا ۲
گل‌ها: عادل کلاه کج (۷۰) برای استقلال اهواز، حامد شیری(۸۱) غلامرضا رضایی (۸۳) برای سایپا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.