در حالی که تکفیری‌های داعش در شهر موصل، همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهند، نیروهای عراقی طی یک عملیات ۲ ساعته، موفق شدند یک روستای دیگر را در جنوب این شهر آزاد کنند.

از برده‌فروشی جنسی داعش تا ترور یک فرمانده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، انفجارهای تروریستی در جنوب بغداد، سوء‌قصد به جان یکی از رهبران عصائب اهل الحق، تداوم جنایات داعش در موصل و آزادی یک روستای دیگر در جنوب این شهر، از جدیدترین تحولات امنیتی امروز عراق است.

سوء قصد به جان یکی از رهبران «عصائب اهل الحق» در بصره

یک منبع آگاه امنیتی در استان بصره، اعلام کرد که یکی از رهبران جنبش «عصائب اهل الحق» در استان بصره، از یک سوء قصد جان سالم به در برد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به «السومریه نیوز»، گفت: شیخ «مرتضی الحجاج» مسئول دفتر دبیرخانه عصائب اهل الحق در استان بصره، امروز در مرکز این شهر از سوی افراد ناشناس هدف گلوله قرار گرفت اما این اقدام صرفا به زخمی شدن او در منطقه «الطویسه» منجر شد.

بر اساس این گزارش، سه گلوله به بدن الحجاج، اصابت کرد و وی به بیمارستان انتقال یافت.

4 کشته و 11 زخمی در انفجارهای جنوب بغداد

صبح امروز سه انفجار در دو منطقه در جنوب بغداد روی داد که به کشته و زخمی شدن شماری از اعضای بسیج مردمی عراق منجر شد.

بر اساس این گزارش، دو بمب کاشته شده در مسیر حرکت خودروی حامل نیروهای بسیج مردمی در منطقه «اللطیفیه» به کشته شدن 3 تن از این نیروها و زخمی شدن 11 نفر دیگر از آنها منجر شد.

انفجار یک بمب جاسازی شده در زیر یک خودرو در منطقه «الزعفرانیة» در جنوب بغداد نیز به کشته شدن یک معلم که سوار این خودرو بود منجر شد.

ترور یکی از فرماندهان بسیج مردمی ترکمانی در کرکوک

یک منبع آگاه امنیتی در استان کرکوک عراق، نیز از ترور یکی از فرماندهان تیپ 16 بسیج مردمی ترکمانی در جنوب این استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح ناشناس که سوار بر یک خودرو بودند، به سوی «یوسف رضای البشیری» از فرماندهان تیپ 16 بسیج مردمی ترکمانی در نزدیکی مسجد «المعراج» تیزاندازی کردند و وی را به قتل رساندند. مهاجمان پس از این عملیات، موفق به فرار شدند.

روستای «کبروک» در جنوب موصل آزاد شد

نیروهای امنیتی عراق امروز، طی عملیاتی، روستای «کبروک» در نزدیکی «القیارة» واقع در جنوب موصل را آزاد کردند. این عملیات که با احتیاط و دقت بالا انجام شد، تنها دو ساعت طول کشید و در نهایت با وجود بمب‌ها و مین‌های کاشته شده داعش، این روستا نیز آزاد شد.

داعش در موصل علنا برده جنسی می‌فروشد

یک منبع آگاه محلی عراق در گفت‌وگو با «سما بغداد» اعلام کرد که داعش در داخل شهر موصل، قهوه‌خانه‌هایی را برای فروش پسران جوان تحت عنوان «غلمان»، باز کرده است.

بر اساس این گزارش، در این قهوه‌خانه‌ها که اعضای افغان داعش آن را «بچه بازی» می‌نامند، پسربچه‌ها را مجبور می‌کنند که با پوشش لباسهای براق و آرایش صورت از مشتری‌ها پذیرایی کنند و در پایان هر مجلس، این پسربچه‌ها به مزایده گذاشته می‌شوند و بر اساس ظاهر و سن، به فروش می‌رسند. گاه قیمت برخی از این غلامان به 200 هزار دینار نیز می‌رسد.

بچه‌بازی در گفتار عامیانه مردم افغان واژه‌ای است به معنای هر گونه سوء استفاده جنسی از کودکان به قصد کسب درآمد. 

گفته می‌شود که اغلب قربانیان این جنایت داعش، کودکان ربوده شده از «سنجار»، «الحمدانیه» و «تلعفر» و نیز کودکانی هستند که در آموزش‌های نظامی و جنگی داعش، مردود شده‌اند.

تیرماه سال گذشته، «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش در ادامه اعمال وحشیانه و ضد اخلاقی خود، با تحریف آیات قرآن، نکاح با غلامان (پسران جوان و نوجوان) را برای مردان خود مجاز اعلام کرد. این فتوا به منظور مجاز کردن استمتاع از پسران نوجوان در صورت نبود زنان از سوی سرکرده داعش صادر شد.

وی پیش از آن نیز فتوای جهاد نکاح جمعی را صادر کرده بود که تمامی دختران موصل را به شرکت در جهاد نکاح مجبور می کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.