به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ سردار حسن ظفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با اعلام مطلب فوق در جمع خبرنگاران، گفت: اولویت استان همدان تدوین دانش نامه همدان است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، به عنوان اسناد مرجع دفاع مقدس شناخته می شود.

به برکت دفاع مقدس ؛ نگاه جهادی در کشور فراگیر شده است
وی افزود: دفاع مقدس در یک دهه  از تاریخ در احیاء و انتقال فرهنگ دچار وقفه شده و نیاز به اصلاح آن در شرایط سخت است.
ظفری خاطرنشان کرد: تا قبل از جنگ جهانی دوم قدرت به صورت جزیره ای وجود داشت و بعد از آن مقوله ای به نام جنگ سرد ، تقسیم کشورها بین دو ابر قدرت آمریکا و شوروی را شکل داد.
وی افزود: دو ابر قدرت باید سلاح هسته ای داشته باشند و اجازه سایر کشورها برای انرژی و سلاح هسته ای باید به وسیله ای این دو ابر قدرت صادر شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان تصریح کرد: با وجود دو ابر قدرت هیچ کشوری اجازه کاری نداشت و امام راحل با تمام قوا انقلاب اسلامی را به وجود آوردند و زیربار دو ابرقدرت نرفتند.
وی گفت: در اوایل جنگ تحمیلی ارتش کشور ایران در شرایطی بود که هنوز خود را با ماموریت های انقلاب اسلامی، رسالت های انقلابی و دینی تطبیق دهد که اتفاقات ناخوشایندی در کشور شکل گرفت.
سردار ظفری با بیان اینکه تصرف ایران برای ارتش عراق یک تفریح نظامی به نظر می آمد افزود: امام اندیشه های ناب را تأسیس کرد و مدیریت را به دست گرفت و فرماندهان مقید به ارزش های انقلاب و پشتیبانی از مردم مانع از تجاوز به خاک کشور شدند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: امروزه به برکت حماسه های انقلابی، نگاه جهادی  سراسر مملکت ما را فرا گرفته است و به همین منظور در امنیت کامل به سر می بریم و همین امروز مدیون افرادی هستیم که حماسه ها را تکرارمی کنند.
وی افزود: امیدواریم با یک نگاه راهبردی دفاع مقدس را بنگریم و دفاع مقدس یک پدیده ای تغییر ناپذیری می باشد که در امتداد زمان موجب تغییرات سیستمی در منطقه شده است.
وی با اشاره به اینکه از سال 74 رهبر معظم انقلاب اسلامی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را تأسیس کردند، تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار در استان دارای شورای هماهنگی دفاع مقدس با 7 کمیته است  که تمامی مدیران کل جزء شورا هستند و افراد متخصص هر نهاد عضو این کمیته می باشند.
سردار ظفری یکی از ویژگی های دفاع مقدس را رسالت پذیری دانست و ادامه داد: بنیاد حفظ آثار دارای رسالت، چشم انداز و راهبردهای مشخصی می باشد که رسالت اساسی آن سیاست گذاری است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: باغ موزه دفاع مقدس دارای 6 فاز است که دو فاز آن از جمله موزه جنگ های نابرابر تن با تانک و جلوه های ویژه پارانوما به لحاظ شرایط اقتصادی تکمیل نشده است.
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.