قدس آنلاین: پس از حاشیه‌ها و اتفاق‌های عجیبی که سال قبل در سوارکاری استان خراسان رضوی به وقوع پیوست، به نظر می‌رسد سال ۹۵ سالی آرام و پربار برای این ورزش خواهد بود.

 بخش خصوصی فضای مسابقه‌ای و تمرین را افزایش داده است

سال قبل هم البته مسابقات پرش با اسب، چه در سطح استان و چه در سطح کشور، مرتب برگزار شد و اگر حاشیه‌ای هم بود، مربوط به باشگاه فردوسی و نوع واگذاری‌اش بود.
چنانکه اهالی این ورزش در یک همگرایی کم سابقه به هیأت کمک کردند تا این ورزش در سطح فنی رشد قابل قبولی را داشته باشد و در مسابقات کشوری و برون مرزی خودنمایی کند. به همین بهانه به سراغ رامین چرمچی، دبیر هیأت سوارکاری رفتیم تا درخصوص مسایل گوناگون هیأت از قبیل برگزاری مسابقات و البته واگذاری باشگاه‌ها با وی گپی بزنیم.
 23 مسابقه برای سال
چرمچی در خصوص مسابقات سال 95 گفت: برای سال جدید تقویم مسابقات و برنامه‌های هیأت را آماده و برای باشگاه‌ها ارسال کردیم. در این تقویم 23 رویداد برای ماه‌های گوناگون سال تدارک دیده‌ایم که در صورت شرایط خوب جوی، تمامی آن‌ها را در موعد مقرر برگزار خواهیم کرد. وی ادامه داد: با توجه به علاقه‌مندی که بین سوارکاران در رشته پرش وجود دارد، 17 مسابقه پرش خواهیم داشت که شامل قهرمانی استان هم خواهد بود والبته در صورت تأیید فدراسیون، جام ثامن را هم در مشهد با حضور قهرمانان کشوری برگزار می‌کنیم.
دبیر هیأت سوارکاری ادامه داد: چهار مسابقه استقامت و احتمالاً درساژ هم در فواصل این مسابقات پرش تدارک دیده شده است.
 چراغ سبز برای ثامن
دبیر هیأت سوارکاری همچنین با اشاره به مجموعه سوارکاری ثامن گفت: هنوز اتفاقاتی که مدیرکل قولش را داده بود، در مورد واگذاری اتفاق نیفتاده و همچنان هیأت منتظر است تا با اولین چراغ سبز، کارش را در این پیست آغاز کند و با این حال خوشحالم که با کمک و حضور بخش خصوصی، تعداد باشگاه‌های دارای مانژ استاندارد برای تمرین، آموزش و مسابقات پرش افزایش پیدا کرده که این نشان از افزایش علاقه‌مندی به این رشته زیبا در سطح شهر می‌باشد.
هم اکنون علاوه بر مجموعه ارشاد، دو - سه مجموعه دیگر هم به فضای مسابقه‌ای و تمرین سوارکاری افزوده شده است. در این بین حضور سرمربی لهستان برای آموزش سوارکاران و آشنایی آن‌ها با آخرین روش‌های روز دنیا هم کمک شایانی به بالا رفتن سطح سوارکاری شهر و استان کرده است.
  افزایش پلکانی سطح مسابقات
چرمچی در مورد رضایت از مسابقات برگزار شده در دو ماه گذشته هم گفت: هنوز مسابقات از سطح بالایی برخوردار نیست و سوارکاران در ابتدای سال از آمادگی لازم برای پرش‌هایی با ارتفاع‌های بالا برخوردار نیستند که این طبیعی است.
ما تقویم را طوری طراحی کرده‌ایم که ارتفاع مسابقات به صورت پلکانی افزایش می‌یابد و در طول سال سوارکاران آماده مسابقات کشوری و برون مرزی می‌شوند.
وی در مورد بحث آموزش هم گفت: بزودی یک دوره کلاس نعل‌بندی با حضور مدرس خارجی از کشور آلمان در مجموعه ارشاد برگزار می‌شود و پنج کلانتر هم از استان به کلاس‌های کلانتری در فدراسیون اعزام می‌شوند. ضمن اینکه چند کلاس آموزشی دیگر هم تا پایان سال در برنامه هیأت گنجانده شده است.
چرمچی اظهار امیدواری کرد، همگرایی و همدلی که در ورزش سوارکاری ایجاد شده، بیش از سال قبل شود تا این رشته خاص بتواند به جایگاه واقعی‌اش در استان و کشور دست یابد. به همین دلیل در سال جاری برنامه‌های بازدیدی و توسعه‌ای ویژه‌ای هم برای شهرستان‌های استان داریم که با تأمل بیشتر با هیأت‌های شهرستان‌ها، امیدواریم شاهد حضور پررنگ‌ترشان در مسابقات باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.