قدس آنلاین/ حسین پورحسین: عملیات اجرایی ساخت زائرسراهای ارزان قیمت برای استان‌های فارس و بوشهر در مشهد با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان‌های فارس و مشهد آغاز شد.

آغاز ساخت زائرسراهای ارزان قیمت استان‌های فارس و بوشهر در مشهد

این مهم در راستای رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب و این رهنمود که هر اقدامی که به منظور آسایش زائران و میهمانان امام رضا(ع) انجام گیرد بجا و موجب ثواب و اجر الهی برای اقدام کننده است، در حالی برگزار گردید که نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در این مراسم از آمادگی ساخت زائرسرای ارزان قیمت در محدوده شاهچراغ شیراز برای استفاده زائران خراسان رضوی خبر داد.

 توسعه جاده انقلاب حسینی
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در این مراسم با تبریک میلاد باسعادت امام حسین(ع) اقدام به ساخت زائرسراهای ارزان قیمت را در جهت حفظ شؤون قشر آسیب‌پذیر دانست و افزود: اقشار آسیب‌پذیر بار سنگین ایثارگری را بر دوش دارند و ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت در راستای توسعه جاده انقلاب کربلای حسینی قرار دارد.
آیت‌الله احمد علم الهدی با تأکید بر اینکه این حرکت مورد توجه خاص امام هشتم(ع) قرار دارد با قدردانی از شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد که شرایط آسانی را برای احداث زائرسراهای ارزان قیمت فراهم ساخته‌اند، اظهار داشت: مدیریت شهری و شورای شهر مشهد با اجرای زیرساخت‌های ارزشمند صدقه جاریه را رواج داده و این نقطه‌ای است که آن را به حساب شخصی امام رضا(ع) می‌گذاریم.
امام جمعه مشهد حرکت فعالانه شهرداری را در جهت همیاری با احداث زائرسراهای ارزان قیمت مورد قدردانی قرار داد و افزود: خدمت خالصانه و صادقانه‌ای را به محضر امام رضا(ع) و رهبر معظم انقلاب برای اقدام به احداث زائرسراهای ارزان قیمت به انجام رسانیده‌ایم که در این رابطه پیشنهادی هم برای شورای شهر مشهد دارم.
نماینده مقام معظم رهبری و عضو مجلس خبرگان از شورای اسلامی شهر مشهد خواست مصوبه‌ای را به تصویب رسانند که براساس آن کسانی که می‌خواهند تحت عنوان ساخت زائرسرای ارزان قیمت و خدماتی از تسهیلات این طرح استفاده کنند باید تمام برنامه‌های پیشنهادی را از طریق بنیاد زائر به انجام رسانند.
آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه عده‌ای دنبال آن هستند که با استفاده از تسهیلات فراهم شده برای زائرسراهای ارزان قیمت شهرداری را دور بزنند بر این مسأله تأکید کرد که شهرداری و شورای شهر مصوب کند همه اقدامات در این خصوص از طریق بنیاد زائر انجام شود تا شهرداری بتواند پروانه و دیگر تسهیلات را رایگان به آن‌ها اهدا کند.

 احداث زائرسرای ارزان قیمت در شیراز
آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز هم در این مراسم گفت: آغاز عملیات ساختمانی برای استفاده مردم فارس در این خطه از توجهات رهبر معظم انقلاب نسبت به زائران مولایمان علی بن موسی الرضا(ع) است که فضای مناسبی را برای ایجاد زائرسرا برای اقشار متوسط جامعه فراهم ساخته‌اند.
وی افزود: احداث زائرسرا در فضایی در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) حرکتی ارزشمند است که ان شاءالله همه استان‌ها در این مسیر گام بردارند و استان فارس هم آمادگی دارد در کنار بارگاه احمد بن موسی شاهچراغ در شیراز برای زائران آن حضرت زائرسرای ارزان قیمت احداث کند.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در سال 87 شاهچراغ شیراز را حرم سوم اهل بیت(ع) معرفی کرده‌اند، گفت: امام جمعه مشهد بر مردم فارس منت گذاشته در این مراسم کلنگ اول را زده‌اند تا این زائرسرا در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و ما هم برای زائرسرای امام رضا(ع) در محدوده حرم شاهچراغ آنچه را لازم است در اختیار می‌گذاریم تا زائران خراسان رضوی از آن استفاده کنند.
گفتنی است سیدحسین عابدی، مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) هم در این مراسم گفت: 35 زائرسرا در حال احداث است و هشت پروژه پیشتاز و 27 پروژه هم مجوز ساخت دریافت کرده‌اند و شهرداری مشهد زمین‌های رایگان در اختیار پروژه‌ها قرار داده و پروانه رایگان صادر کرده است.
وی با اعلام اینکه تمام حسینیه‌ها و موقوفه‌ها برای ساخت و ساز پروانه رایگان دریافت می‌کنند، افزود: 24 حسینیه در حال بهره‌برداری و دو پروژه زائرسرای ارزان قیمت در منطقه ثامن برای استان‌های فارس و بوشهر با همیاری شهرداری مشهد عملیات اجرای ساخت آن آغاز شده است که تنها ارزش ریالی پروانه صادر شده برای یکی از زائرسراها 10 میلیارد تومان برآورد می‌شود که به طور رایگان در اختیار این پروژه قرار گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.