قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: محور اصلی تحقق مقوله اقتصاد مقاومتی كشاورزی است و مسئولان نیز به این مهم اذعان دارند.

کشاورزی محور اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در اولین گردهمایی مسئولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه در سازمان های جهادكشاورزی منطقه چهار كشور با بیان اینکه كشاورزی نقش مهمی در خودكفایی و عدم وابستگی كشور دارد، اظهارداشت: برای توسعه عمران كشور باید روستاهایی آباد و پویا داشت كه این موضوع به برنامه ریزی منسجم و اصولی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه جهاد كشاورزی به عنوان متولی اصلی برنامه ریزی و سازماندهی امور كشاورزی و تولید باید برای رونق بخشیدن به فعالیت های این بخش تلاش كند تا كشور از نظر تولید محصولات كشاورزی خودكفا شده و به واردات نیاز نداشته باشد، افزود: جهاد سازندگی كه بعدها به جهاد كشاورزی تبدیل شد در طول 37 سال از عمر انقلاب اسلامی در مناطق روستایی در بحث تولید و خودكفایی نقش مهمی ایفا كرده و اكنون نیز محور اصلی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

استاندار ایلام به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به ظرفیت های بخش كشاورزی، وجود زمین و همچنین منابع آبی مناسب در این استان، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستاییان گامی مهم در جهت جلوگیری از مهاجرت به شهرها است.

محمدرضا مروارید با بیان این مطلب که باید توسعه روستایی، اقتصاد و كشاورزی روستاییان محور امور قرار گیرد، ادامه داد: وزارت جهاد كشاورزی كارهای فنی زیادی دارد اما با این وجود عمران روستاها نباید فراموش شود.

وی با اشاره به حضور روحانیت در تأسیس جهاد کشاورزی، بیان داشت: حضور روحانیت در جهاد كشاورزی همواره منشا خیر و بركت بوده و این نهاد مركز تربیت مدیران لایق و كارساز برای كشور است.

استاندار ایلام با بیان اینکه کشاورزی محور اصلی تحقق مقوله اقتصاد مقاومتی كشاورزی است، یادآور شد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال 95، باید ماموریت و محور اصلی فعالیت‌های ما در سال جاری تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باشد كه بدون شك تحقق این مهم در سایه بخش كشاورزی امكان پذیر خواهد بود.

گفتنی است نخستین گردهمایی مسئولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه در سازمان های جهاد كشاورزی منطقه چهار كشور از روز سه شنبه به میزبانی جهادكشاورزی ایلام و با حضور مسئولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه جهاد كشاورزی استان های بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، كهگیلویه و بویر احمد، لرستان و ایلام در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.