به باور کارشناسان تا سال ۲۰۲۰، دُبی به قطب اول اقتصادی در میان کشورهای شیخ‌نشین حوزه خلیج‌فارس تبدیل می‌شود.

دُبی، قطب اول اقتصاد خاورمیانه تا سال ۲۰۲۰+ نمودار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وکیل ملت؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مطلبی به بررسی اقتصاد دبی پرداخت و نوشت: دبی، امارات کوچکی است که در دوره بحران جهانی اقتصاد در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار داشت، با این حال موفق به دور زدن بحران شد و رکود اقتصادی را که بسیاری از کشورهای نفت‌خیز همسایه‌اش با آن دست‌وپنجه نرم می‌کردند، پشت سر گذاشت.

زینی زیدان – مدیر صندوق نظارت امارات متحده عربی – درباره رشد اقتصادی دبی می‌گوید: در حالی که توسعه اقتصادی در قطب مالی خاورمیانه 3.3 درصد در سال جاری اعلام شده است، سرمایه‌گذاری‌های داخلی که باهدف آماده‌سازی دبی برای اکسپو 2020 انجام می‌گیرد، می‌تواند رشد اقتصادی دبی را تسریع کرده و تا سال 2020 به 5 درصد افزایش دهد.

بر اساس گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول، برخلاف همسایگان نفتی دبی که با کاهش بهای نفت هزینه‌های خود را کاهش داده‌اند، این شهر روند رشد اقتصادی را با کنترل سرمایه‌گذاری و تجارت به خوبی طی می‌کند. این در حالی است رقبای دبی همچون ابوظبی – ثروتمندترین شیخ‌نشین امارات – نیز باید تلاش توقف‌ناپذیری برای رسیدن به رشد اقتصادی دبی داشته باشد. بنابر پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، ابوظبی در سال جاری میلادی با رشد اقتصادی 1.5 درصدی مواجه است که نسبت به رشد اقتصادی 4.3 درصدی سال 2015، کاهش چشمگیری خواهد داشت.

بلومبرگ: دوبی، قطب اول اقتصادی خاورمیانه تا سال 2020 +نمودار

بنابراین گزارش، دبی نیز چندان از پیامدهای کاهش بهای نفت در امان نبوده است. شرکت بین‌المللی رتبه سنجی اس اند پی (S&P) از تشدید بحران در بازار املاک دبی، کاهش روند استخدام و ثبت شرکت تجاری در این منطقه خبر داده است. با این حال پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020، دبی به قطب اول اقتصادی در میان کشورهای شیخ‌نشین حوزه خلیج‌فارس تبدیل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.