کاخ سفید اعلام کرد که برخی تفسیرها از سفر رئیس جمهور آمریکا به هیروشیما به عنوان عذرخواهی از حمله اتمی به این شهر، اشتباه است.

سفر اوباما به هیروشیما برای عذرخواهی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی گفت در صورتی که مردم سفر اوباما به هیروشیما را به عنوان عذرخواهی آمریکا به دلیل حمله اتمی به این شهر تفسیر می‌کنند باید گفت که این تفسیر اشتباه است.
پیش از این کاخ سفید اعلام کرد که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا اواخر ماه می جاری در سفری تاریخی به هیروشیمای ژاپن خواهد رفت تا نخستین رئیس جمهور آمریکا باشد که از این شهر که آمریکا در سال 1945 با بمب اتم هدف قرار داد، دیدار کند.
کاخ سفید در بیانیه‌ای که امروز آن را منتشر کرده، اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا به همراه "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن در سفری تاریخی از هیروشیما دیدار خواهد کرد تا بار دیگر بر پایبندی خود به پیشبرد سیاست صلح و امنیت در جهان عاری از تسلیحات اتمی تاکید کند.
در این بیانیه آمده است که این سفر پس از پایان نشست سران هفت کشور صنعتی جهان که در ژاپن و در روزهای 26 الی 27 می با حضور اوباما برگزار خواهد شد، انجام می‌شود.
همچنین وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد که سفر رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن به هیروشیما در روز 27 می انجام خواهد شد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.