قدس آنلاین- لرستان: کمیسیونی با عنوان کمیسیون تعامل برای حل این اختلافات در اداره کل صنعت، معدن و تجارت لرستان ایجاد شده است.

تشکیل کمیسیون حل اختلافات معدن کاران لرستان با سازمان ها

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان لرستان با بیان اینکه اختلاف هایی بین معدن کاران این استان و سازمان های مختلف از جمله محیط زیست و منابع طبیعی وجود دارد، گفت:کمیسیونی برای حل اختلافات معدن کاران لرستان با سازمان ها ایجاد شد.

محمدرضا صفی خانی در دیدار با معدن کاران بروجرد در اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان افزود: قانون، حوزه اختیارات تمام نهادها را مشخص کرده است ولی برای ایجاد تعامل و برطرف کردن سریع مشکلات معدن کاران، کمیسیون تعامل ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه معادن نباید اراضی ملی و محیط زیست را تخریب کنند، افزود: منابع طبیعی و سازمان محیط زیست بدون شک انتظاراتی از معادن دارند که مورد احترام هستند و باید رسیدگی شوند.

رییس صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: متاسفانه استان لرستان به رغم داشتن ظرفیت های فراوان در بخش صنعت از نظر فعالیت اقتصادی و ارزش افزوده در این بخش در قعر جدول استان های کشور است.

صفی خانی بیان نمود: تعامل دوسویه بین مردم و سرمایه گذاران با مسئولان باعث ایجاد ثروت، بهبود اقتصاد و رفع معضل بیکاری در استان لرستان می شود.

وی از تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان لرستان خبر داد و اظهار کرد: این کارگروه بسیاری از موانع تولید را حل می کند و قرار است چند جلسه از آن به بررسی مشکلات واحدهای معدنی بروجرد اختصاص یابد.

وی بر لزوم بازسازی ناوگان معدنی استان لرستان تاکید کرد و گفت: متاسفانه برداشت از معادن با دستگاه های موجود صرفه اقتصادی ندارد لذا ایجاد صندوق معدن برای ارایه تسهیلات بانکی و نوسازی ناوگان و ماشین آلات مورد نیاز حوره معدن در استان لرستان در حال پیگیری است.

صفی خانی ایجاد خانه معدن یا تشکل صنفی معدن کاران در بروجرد با توجه به تعدد معادن و نوع تولیدات این مراکز را ضروری دانست و اظهار کرد: رسیدگی سریع به مسائل و مشکلات معدن کاران و پیگیری حقوق آنها از مزیت های ایجاد این خانه یا تشکل صنفی می باشد.

وی افزود: حوزه اختیارات معادن بروجرد تا پایان اردیبهشت ماه به این شهرستان تفویض می شود تا مسایل و مشکلات این حوزه با اشراف و نظارت بیشتری پیگیری شوند.

صفی خانی، بروجرد را از قطب های صنعتی استان لرستان خواند و گفت: بخش صنعت بروجرد زیرساختی قوی برای استان لرستان است که باید حمایت شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد نیز نداشتن متولی در بخش معدن بروجرد را از ضعف های این شهرستان دانست و اظهار کرد: به دلیل نداشتن متولی، بانک اطلاعاتی کاملی از حوزه معدن شهرستان وجود ندارد.

محمدرضا علوی زاده افزود: بروجرد از نظر تنوع معادن جایگاه خوبی در استان لرستان دارد که نیازمند حمایت و ساماندهی است.

نداشتن واحد حقوقی قوی برای دفاع از حقوق معدن کاران، محدودیت برداشت سالانه، ارایه ندادن تسهیلات، بیمه کارگران، رقابت ناسالم و عرضه تولیدات با قیمت پایین تر از نرخ مصوب، عدم کیفیت در تولیدات، سنگ اندازی ادارات به ویژه اداره منابع طبیعی و وجود کارشناس فنی غیر آشنا با قانون معادن از مشکلات معدن کاران بروجرد بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.