روزنامه پاکستانی اعلام کرد که آدم‌ربایان تحت نظارت سازمان اطلاعات افغانستان، ۲۰ میلیون دلار را در ازای آزادی پسر نخست‌وزیر سابق پاکستان مطالبه کرده بودند که با پرداخت این مبلغ، «علی حیدر گیلانی» آزاد شد.

آزادی با پرداخت باج / افغانستان کاری نکرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «علی حیدر گیلانی» پسر «یوسف رضا گیلانی» نخست‌وزیر سابق پاکستان با پرداخت 20 میلیون دلار باج در افغانستان آزاد شده است.

منابع می‌افزایند: نیروهای آمریکا و افغانستان هیچ عملیاتی در غزنی افغانستان انجام نداده‌اند.

روزنامه پاکستانی نوشت که آدم‌ربایانی که تحت نظارت سازمان اطلاعات افغانستان در این کشور فعال هستند، پسر نخست‌وزیر سابق پاکستان را پس از معامله‌، به مقامات کابل تحویل داده‌اند.

از سوی دیگر، «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان روز گذشته اظهارداشت که گیلانی در عملیات مشترک نیروهای افغانستان و آمریکایی آزاد شده است.

بر اساس منابع امت نیوز، آدم‌ربایان در پیام ویدیویی 20 میلیون دلار را در ازای  آزادی پسر نخست‌وزیر سابق پاکستان مطالبه کرده بودند.

منابع می‌گویند که آدم‌ربایان پیش از این پانزده میلیون دلار را برای آزادی گیلانی تعیین کرده بودند اما خانواده گیلانی برای پرداخت حدود 815 هزار دلار اظهار آمادگی کرده بود.

منابع دیگر به امت نیوز گفت: آدم‌ربایان به گروهی تعلق دارند که تحت سرپرستی سازمان‌های اطلاعات هند و افغانستان فعالیت می‌کنند.

منابع افزود: پسر گیلانی در حبس طالبان افغان نبود زیرا مانند پسر استاندار سابق ایالت «پنجاب» پاکستان آزاد می‌شد.

روزنامه پاکستانی مدعی شد: پسر نخست‌وزیر سابق پاکستان در ازای پول زیادی به افغانستان منتقل شده بود بنابراین، آزادی او بدون باج امکانپذیر نبود.

به نوشته امت نیوز، دولت کابل برای بدنامی طالبان افغان آزادی گیلانی را مطرح کرده است در حالی که هیچ اطلاعی از عملیات نظامی در غزنی منتشر نشده بود.

«مولانا سمیع الحق» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع الحق و سایر علمای حامی طالبان افغان برای آزادی گیلانی، چندین نامه به طالبان افغان ارسال کردند.

براساس منابع امت نیوز، طالبان افغان، علی حیدر گیلانی توسط کسانی ربوده شده بود که تحت نظارت سازمان اطلاعات افغانستان فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.