قدس آنلاین- یزد : استاندار یزد گفت : فتح خرمشهر از نقاط عطف تاریخی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است

آزادی خرمشهر از نقاط عطف تاریخی ماست

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محمد میرمحمدی  درنشست ستاد استانی گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت : داشتن روحیه مبارزه با ظلم و شهادت طلبی یکی از ضرورت های جامعه اسلامی است و تا زمانی که ظلم و دشمنی وجود دارد باید آمادگی دفاعی نیز داشته باشیم .
وی افزود : شهادت برنده ترین ، قوی ترین و موثرترین سلاح در جوامع اسلامی  است و این سلاح کاربرد تاریخی داشته که آن از حضرت امام حسین (ع) به ما رسیده است.

استاندار تصریح کرد  : شهادت حضرت امام حسین (ع) ، اسلام را زنده نگه داشت ، از انحراف در اسلام پیشگیری کرد و برای همیشه تاریخ درس آزادگی ، حق طلبی ، حق جویی ، مردانگی ، جوانمردی ، خداپرستی ، دینداری و عاشقی را به مردم ارزانی داشت .

وی با اشاره به سخن مشهور حضرت امام حسین (ع)، "اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید" ، اظهار داشت : این آزادگی اگر در جهان ترویج یابد ، زمینه ظهور حضرت صاحب الزمان (عج)  در جامعه فراهم خواهد شد .

میرمحمدی خاطرنشان ساخت  : توجه به ابعاد مختلف عاشورای حسینی ، یکی از ظرفیت های فرهنگ سازی برای دفاع ، مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم است که با روش آگاهی بخشی می توان این ظرفیت را گسترش داد .
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت  : مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، می تواند کانون اصلی این فرهنگسازی ها در جامعه باشد.
میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خودافزود : سربازان گمنام حضرت امام زمان (عج) در همه عرصه ها تلاش می کنند ، عامل اصلی در حفظ امنیت و آرامش در جامعه هستند و سپر محکم و سدخلل ناپذیری برای نفوذ دشمن به شمار می آید .
استاندار یزد افزود : یکی از نقاط قوت و موثر در دفاع مقدس ، آزادی خرمشهر است که در تضعیف روحیه دشمن بسیار موثر بود که باید ابعاد این حماسه را زنده نگه داشته و آن را ترویج کنیم .
وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد : بتوانیم دین و وظیفه خود را در قبال شهیدان به خوبی ادا کرده و فرهنگ شهادت طلبی را در جامعه و نسل جوان ترویج کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ، نیز در این نشست ، گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد ارائه کرد.

سرهنگ "محمد رجبی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جدید، اظهار داشت : اجرای نمایش فصل شیدایی و رونمایی از اثر موسیقایی دفاع مقدس برای اولین بار، از جمله برنامه‌های فرهنگی انجام شده در سال گذشته بود.

وی تدوین بیش از دو هزار برنامه فرهنگی، آموزشی و هنری ویژه هفته گرامیداشت فتح خرمشهر را از جمله اقدامات امسال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یزد ذكر و افزود: تولید محتوا و انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی دفاع مقدس مستلزم احساس مسئولیت اقشار مختلف جامعه به ویژه مسئولان فرهنگ نظام است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی آحاد مردم در مناسبت‌های ملی و مذهبی، گفت: غبارروبی گلزار شهدا، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، برگزاری جشن ایثار ومقاومت، برگزاری یادواره شهدای فصل بهار، رونمایی بیش از 30 عنوان کتاب فرهنگی و آموزشی دفاع مقدس و پخش فیلم نقش شهید صدوقی در عملیات بیت المقدس، از جمله برنامه‌های تدوین شده برای سال جاري است.

این مقام مسئول با اشاره به اختصاص بیش از هشت میلیارد تومان به مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد در سفر رئیس جمهور به استان، تصریح کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یزد با بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی، تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

رجبی ایجاد بسترهای مناسب برای حضور گسترده و استفاده از ظرفیت‌های بومی را از جلمه ضرورت‌های تدوین برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان یزد عنوان کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.