قدس آنلاین- لرستان: لرستان به‌ عنوان پایلوت اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب‌ شده است فرصت خیلی خوبی برای استان به وجود خواهد آورد.

انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اجرای اقتصاد مقاومتی کشور

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: معتقدم پیش‌نیاز تحرک و پویایی در اقتصاد مقاومتی همراهی و همدلی مردم و مسئولان است بنابر این همه دستگاه‌های اجرایی باید پای‌کار بیایند تا هر کس نقش خود را با نظارت استانداری پیاده کند.

علی هادی چگنی  اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی چندین سال است که در کشور مطرح است و دولت نیز از سال گذشته رویکرد ویژه‌ای را برای این امر پیش بینی نموده و اقداماتی را در رابطه با عملی کردن و اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ایجاد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکید نمودند، افزود: این ستاد فرماندهی به دستور رییس جمهور و با حکم ایشان برای معاون اول رییس جمهور تشکیل گردید و ساختاری که مورد نظر رهبری بود ایجاد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به اینکه اقدامات زیادی در قالب تدوین برنامه‌ها و پروژه‌ها انجام شده است، تصریح کرد: در شورای اقتصاد کشور ۱۲ برنامه‌ اقتصاد مقاومتی تدوین و تصویب شده است و برای هر یک از این برنامه‌ها اهداف، طرح‌ها، رویکردها و سیاست‌ها مشخص و به استان‌ها ابلاغ شده است و در قالب آن دستگاه‌های مختلف پروژه‌های خود را مطرح کرده‌اند.

هادی چگنی عنوان نمود: در ارتباط با مباحث فرهنگی مرتبط با اقتصاد مقاومتی نیازمند ایجاد گفتمان و بستر سازی برای مردمی کردن آن هستیم.

وی تاکید کرد: باید از تمام امکانات، زیرساخت‌ها و مقدورات خود به همراه ورود تکنولوژی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی بهره گرفت.

وی بیان کرد: استانهای آذربایجان شرقی و لرستان با تصویب هیات دولت به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند و در اجرای این طرح معاون اول رئیس جمهوری از وزیر كشور به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خواسته است با همكاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، ملی و استانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کند.

وی افزود: معاون اول رییس جمهور همچنین از كلیه دستگاه های اجرایی نیز خواست در این خصوص هماهنگی و اقدام لازم بعمل آورند تا با اجرای موفق این طرح بتوان زمینه را برای توسعه و اجرایی شدن در سایر استان‌های كشور فراهم ساخت.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.