قدس آنلاین- لرستان: دوره آموزشی تولید ژله رویال، گرده گل و پرورش زنبورعسل بمنظور استفاده بیشتر از توان ژنتیکی زنبور عسل برگزارشد.

تولید بیش از ۱۳۰۰تن عسل در لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،  مدیر زنبور عسل و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اعلام این خبر گفت: در استان لرستان 1700 نفر زنبوردار با جمعیت 180هزارفروند کلنی مدرن مشغول بکار می باشند و با تولید 1330 تن عسل رتبه یازدهم کشور را از نظر تولید عسل طبیعی در بین استانهای کشور در اختیار دارند.

جعفرپور افزود: بمنظور استفاده از سایر پتانسیل های بالقوه زنبور عسل، تنوع بخشی به تولیدات زنبور و خروج صنعت زنبورداری تک محصولی و همچنین فراورده های جانبی زنبور عسل از جمله ژله رویان و گرده گل که نقش عمده ای در اقتصادی کردن و رونق حرفه زنبورداری دارند.

 وی تصریح کرد:این دوره آموزش با حضور 70 نفر از زنبورداران پیشرو و شاخص استان و با حضور دفتر امور طیور و زنبور عسل معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در خرم آباد برگزار شد.

جعفرپو اظهار داشت: تولیدات و فرآورده های جانبی کندو بویژه ژله رویان و گرده گل از نظر مصارف تغذیه ای انسانی و خواص دارویی دارای جایگاه ممتازی هستند.

مدیر زنبور عسل و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: از لحاظ اقتصادی علاوه بر بازار و مصرف داخلی زمینه صادرات آنها با قیمت های مناسب به خارج کشور نیز فراهم می باشد. به همین دلیل در حال حاضر نیز در استان تعدادی از زنبورداران پیشرو در راستای تولید ژله رویال و گرده گل هم فعالیت دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.