مدیر عامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت با تأکید بر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: ابعاد اجتماعی و فرهنگی این مسئله بسیار تعیین کننده و حیاتی است.

ابعاد فرهنگی اجتماعی شبکه ملی اطلاعات بسیار تعیین کننده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمد جواد آذری جهرمی در کارگاه آموزشی تبادل ترافیک و همتایی (IXP) با حضور کارشناسان شرکت‌های تأمین محتوا و ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنتی در قامت معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخـت حاضر شد و اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات با اهمیت و لازم است بومی‌سازی دسترسی به اطلاعات از طریق مراکز تبادل ترافیک در کشور انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت وجوه فرهنگی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تأکیدات زیادی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات داشته‌اند، ابعاد اجتماعی و فرهنگی این مسئله بسیار تعیین کننده و حیاتی است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت خاطر نشان کرد: طبق ماده 46 برنامه پنجم توسعه و همچنین مصوبات شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

وی افزود: افزایش سرعت، کیفیت و بهبود قیمت خدمات اینترنتی برای استفاده بهتر از محتوا و خدمات داخلی، محلی‌سازی توزیع ترافیک و استفاده بهینه از منابع ارتباطی کشور به همراه ایجاد بستری مناسب و منطبق با استانداردهای بین‌المللی برای شبکه‌های توزیع محتوای داخلی (CDN) از جمله سیاست‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در ایجاد مراکز تبادل ترافیک در کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.