قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شرکت تراکتورسازی تبریز قرارداد واگذاری ۲ هزار تراکتور را به مددجویان کشور امضا کرده است، گفت: طرح‌های گردشگری و توریستی مددجویان حمایت مالی می‌شود.

واگذاری ۲ هزار تراکتور به مددجویان کشور

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسین دشتی در مراسم توزیع 26 دستگاه تراکتور میان مددجویان هشترود اظهار کرد: هر طرح گردشگری و توریستی که در روستاها اجرا شود تا سقف 50 میلیون تومان حمایت مالی خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته شرکت تراکتورسازی تبریز قرارداد واگذاری دو هزار تراکتور به مددجویان کشور را امضا کرده بود که سقف استان آذربایجان شرقی 100 دستگاه بوده و تمامی آنها واگذار شده است.

این مسؤول گفت: شهرستان هریس رتبه اول و هشترود رتبه دوم را در واگذاری تراکتور به مددجویان کسب کرده است.

دشتی اضافه کرد: این تراکتورها با 10 تا 15 درصد تخفیف به مددجویان داده می‌شود و شرکت تراکتورسازی در سال 95 هیچگونه افزایش قیمتی را شامل مددجویان نکرده است.

وی ادامه داد: این تراکتورها به مبلغ 47 میلیون تومان با وام 30 میلیون تومانی با 1.5 درصد کارمزد از منابع داخلی و 15 میلیون تومان وام از طریق تسهیلات اشتغال‌زایی بانک کشاورزی با چهار درصد و دو میلیون تومان آورده شخصی داده شده است.

این مسؤول افزود: صندوق قرض الحسنه ولایت نیز در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود و در استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان هشترود نیز اولین شعبات راه‌اندازی خواهد شد.

دشتی تصریح کرد: این اداره‌کل توانمندی خانواده‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده و در دولت تدبیر و امید این کار به خوبی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این اداره‌کل به 100 درصد تعهدات خود و فراتر از آن در حوزه کارگروه اشتغال استان عمل کرده است.

این مسؤول گفت: این اداره‌کل در سال گذشته 101 میلیارد تومان از طریق بانک‌ها وام 15 میلیون تومانی با چهار درصد سود به 6 هزار خانوار پرداخت کرده است.

دشتی اضافه کرد: همچنین سال گذشته 117 میلیارد تومان از منابع داخلی برای خانواده‌ها تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال این اداره‌کل 1.5 میلیارد تومان تسهیلات به افراد واجد الشرایط پرداخت کرده است.

معاون فرماندار هشترود نیز کشاورزی را اولویت اول و گردشگری و صنعت را از اولویت‌های بعدی کارگروه اشتغال این شهرستان عنوان کرد و گفت: آماده عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این زمینه‌ها هستیم.

طالب پرهیزکار افزود: برای سهولت کاری کشاورزان در ایام کاشت و برداشت محصول، آژانس تلفنی تراکتور در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

با حضور مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی 26 دستگاه تراکتور به ارزش یک میلیارد و 170 میلیون تومان به مددجویان واگذار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.