۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 379487

محققان به تازگی  دریافتند که استامینوفن نه تنها  درد را  تسکین  می دهد بلکه  احساس  دلسوزی  نسبت به درد  دیگران  را نیز کاهش می دهد.

شناخت تاثیری جدید و جالب در مورد  استامینوفن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاپ سانته؛ محققان آمریکایی به تازگی دریافتند که مصرف استامینوفن نه تنها درد را تسکین می دهد بلکه احساس شفقت و دلسوزی نسبت به درد و ناراحتی دیگران را نیز کاهش می دهد.  این تاثیر نشان می دهد که استامینوفن نه تنها در کاهش دردهای جسمانی موثر است بلکه در کنترل هیجانات نیز نقش دارد.

یرای اثبات این فرضیه، محققان وضعیت ۸۰ دانشجو را بررسی کردند. به نیمی از آنها یک لیوان آب همراه با ۱۰۰۰ میلی گرم داروی استامینوفن و به نیمی دیگر نصف لیوان آب همراه با قرصی دارونما داده شد. پس از یک ساعت از تاثیر دارو از آنها خواسته شد تا سناریویی را بخوانند که شخصیت اصلی از نوعی ناراحتی جسمی یا روحی رنج می برد. داوطلبان باید نسبت به احساس خود در مورد ناراحتی آن فرد نمره ای بین ۱ تا ۵ می دادند. در مجموع افرادی که استامینوفن مصرف کرده بودند هیجان کمتری در این مورد داشتند و نمره کمتری را اختصاص دادند. 

این یافته جدید تحقیقات گذشته در مورد تاثیر استامینوفن بر کاهش هیجانات؛ چه شادی و چه غم را تایید می کند. 

همچنین بعضی تحقیقات نیز نشان می داد که استامینوفن تاثیر مثبتی بر اضطراب و نگرانی دارد. محققان بر این باورند که اضطراب مانند نوعی درد بر مغز تاثیر می گذارد و استامینوفن می تواند مانع از ارسال پیام های بیان کننده مشکل در بدن به مغز شود. 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.