قدس آنلاین: شهردار اصفهان گفت: برگزاری جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی در اصفهان روند گفتمان جدید دانش‌محوری در شهر را ارتقا می‌دهد.

برگزاری جشنواره شیخ‌بهایی گفتمان دانش‌محوری را ارتقا می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به برگزاری دوازدهمین «جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی» اظهار کرد: اصفهان از ديرباز كانون علم، فرهنگ و هنر و بوده و نام این جشنواره از فردی الهام گرفته شده که حق بزرگی بر گردن شکوه علمی، فرهنگی و هنری اصفهان در عصر صفوی داشته است.

وی با بیان اینکه هم‌اكنون نيز چشم‌انداز شهر و شهرداري اصفهان در برنامه 50 ساله رسيدن به شهري دانش‌محور است، ادامه داد: قرار است گذشته پرافتخار اصفهان با استفاده از ديپلماسي فعال شهري و علمي و فناوري تكرار شود.

شهردار اصفهان بیان کرد: برگزاری جشنواره‌ ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی در اصفهان روند گفتمان جدید دانش‌محوری در شهر را ارتقا می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقدمات حضور و بروز كريدور علم و فناوري منطقه در شهر اصفهان فراهم شده است، افزود: شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان نخستين مركز موسس رشد و پارك‌هاي علم و فناوري در كشور بوده كه هم‌اكنون بيش از 450 شركت و موسسه دانش‌بنيان در آن فعاليت دارند.

جمالی‌نژاد اصفهان را در تمام ابعاد مذهبی، فرهنگی، تاریخی و علمی غنی دانست و گفت: 12 دوره برگزاری جشنواره بزرگ و کشوری همچون جشنواره شیخ‌بهایی گواهی بر این مدعاست که اصفهان همواره بر گفتمان دانش‌محوری تاکید داشته است.

گفتنی است شیخ بهاءالدین محمد عاملی متخلص به شیخ‌بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام و منشأ خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بوده است و به‌ ‌پاس ارج نهادن به این عالم فرزانه و زنده نگه‌داشتن یاد او این جشنواره به نام «جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی» نامیده شده است.

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی به ‌عنوان نخستین جشنواره حوزه کارآفرینی در کشور از سال ۱۳۸۲ به ابتکار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد و سه جشنواره اول آن با عنوان کارآفرینی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.