قدس آنلاین: در حاشیه نشست هم اندیشی رئیس هیأت بسکتبال خراسان رضوی و رئیسان هیأت‌های بسکتبال شهرستان‌های استان که با حضور کوروش صبوریان، مدیرکل تربیت بدنی و جوانان، هوشنگ ولی پور، معاون توسعه و پشتیبانی و مجید پوررضایی رئیس تربیت بدنی شهرستان مشهد انجام شد، عباس دهقانی، یکی از چهره‌های فوتبالی و مربی فوتبال سیاه جامگان ابومسلم به سمت سرپرست هیأت بسکتبال مشهد منصوب شد.

 سکان هدایت بسکتبال مشهد دست یک فوتبالی

وی در اعلام برنامه‌هایش همانند بیشتر مسؤولان ورزشی، تمرکز به کار پایه و به کاربردن کلمه نمایشی «آکادمی بسکتبال»، ایجاد و تحول جدید برای فعالیت‌های زمین‌های روباز و توسعه اماکن ورزشی را از جمله برنامه‌هایش اعلام کرد.
یادآوری می‌شود، چندین سال قبل هم در ارتباط با این کلمه زیبای «آکادمیک بسکتبال» حتی تابلویی هم در مجاورت درب ورودی خانه بسکتبال نصب شد! اما خبری از آکادمی نبود. حال اگر به تعبیر آقایان برگزاری چند کلاس اوقات فراغت، معنی «آکادمیک» می‌دهد، آن مسأله‌ای جداگانه است.
قابل پیش‌بینی بود که این انتصاب تعجب انگیز فوتبالی در بسکتبال مشهد، واکنش‌هایی را از سوی اهالی بسکتبال در پی خواهد داشت. یکی از پیشکسوتان با تعریفی به اصطلاح فوتبالی گفت: این انتصاب غیرمرتبط یک فرد فوتبالی به سرپرستی هیأت بسکتبال مشهد دقیقاً یک آفساید فوتبالی داخل سبد بسکتبال مشهد بزرگ است و باید به صادرکننده این حکم کارت زرد داده شود! در صحبتی دیگر، محمد عبدالله‌زاده، داور بسکتبال و مدیرعامل ورزشی مدیار شرق گفت: من از این خبر شوکه شدم که آیا در استان به این بزرگی و جمع بسیاری از پیشکسوتان، قهرمان ملی، داوران، مربیان و کارشناسان خبره و کار بلد بسکتبال، نیروهای تخصصی با تحصیلات دانشگاهی و... یک نفر از داخل خانواده بسکتبال پیدا نشد که یک فوتبالی با هر توجیهی باید سکاندار هیأت بسکتبال مشهد شود!
وی ادامه داد: ما بحثی در شخصیت ورزشی سرپرست جدید نداریم و ایشان محترم هستند، اما نفس عمل برای اهالی مشهد و شهرستان‌های استان تحقیرآمیز است و این را آقای رئیس هیأت استان باید پاسخگو باشد. شنیده می‌شود، ایشان روی کاغذ و حکم اداری در شهرداری موقعیتی دارد که می‌تواند از بعضی از امکانات سخت افزاری و یا امکانات دیگر برای تمرینات و مسابقات بسکتبال استفاده کند. به فرضی این خدمت میسر باشد، چه تضمینی هست که ایشان مثلاً چند ماه دیگر بازنشسته و یا موقعیت فعلی‌شان تغییر نکند و یا دیگر سمتی در پست فعلی نداشته باشد. آیا آن زمان تکلیف این رئیس بدون امکانات و غیر بسکتبالی و از همه مهم‌تر هیأت بسکتبال مشهد چه خواهد شد؟
حسین پرویی، مسؤول پیشکسوتان هیأت‌های قبلی استان نیز می‌گوید: از انتصاب عجیب و غیرمتعارفی که توسط مجید پوررضایی رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد صورت پذیرفته، بسیاری از خانواده بزرگ بسکتبال سخت گلایه‌مند و معترض هستند و سؤال می‌کنند، آقایان در بسکتبال استان این قدر قحط الرجال نیست که شما یک نیرو از فوتبال و به بهانه گرفتن امکانات از شهرداری انتخاب کنید. به نظر من صدور این حکم احساسی بوده است. وی می‌پرسد، مگر ارزش یک ساعت تمرین در زمین‌های شهرداری مشهد که به خود مردم است، چقدر است که شما به خاطرش یک نیروی فوتبالی را که از جنس بسکتبال هم نیست، در رأس هیأت مشهد می‌گمارید و این گونه اهالی بسکتبال خراسان بزرگ و مشهد را تحقیر می‌کنید؟
به نظر می‌رسد آقای مدیرکل ورزش استان که مدیری فهیم و آگاه است، باید ورود کند و توضیح بخواهد. عبدالله کریم زاده از پیشکسوتان بسکتبال کشور و اولین ملی پوش خراسان و عضو کمیته فنی هیأت استان می‌گوید: با من هیچ گونه مشورتی نشده و من نیز با این حکم و با حضور یک غیر بسکتبالی در رأس هیأت مشهد مخالفم و رئیس هیأت مشهد باید از خود بسکتبالی‌ها باشد. مسعود شیرازی، بازیکن اسبق تیم‌های ملی، مربی بسکتبال و عضو کمیته فنی هیأت استان نیز از صدور حکم جدید متعجب است و گلایه می‌کند، هیچ مشورتی صورت نگرفته است. پیشکسوت دیگری که می‌خواهد نامش برده نشود، می‌گوید، این یک حرکت حساب شده است. اگر آقای عباس دهقانی برای کمک به بسکتبال آمده است، حتماً باید رئیس بسکتبال مشهد باشد؟
بنابراین به نظر می‌رسد حضور ایشان در رأس بسکتبال مشهد یک نمایش اداری در محل کار ایشان و در محیط فوتبالی ایشان است و خوب است این تاکتیک در هیأت ورزشی دیگری تجربه شود. یکی دیگر از اهالی بسکتبال به طنز می‌گوید: این هنوز آغاز کار است و تا چند وقت دیگر ممکن است هیأت استان یک نفر دیگر را مثلاً از جامعه بوکس و یا هیأتی دیگر بیاورد برای کمیته آموزشی، وقتی بپرسیم چرا؟ در توجیه می‌گویند، فرد فوتبالی با امکانات شهرداری به ما کمک می‌کند و این بکسور هم چون چند دستگاه فتوکپی دارد، می‌تواند رایگان برای هیأت فتوکپی بگیرد، پس بیاید هیأت بسکتبال مشهد!! اظهارنظرات بیشتری اعلام شده که با نام و شماره تلفن در دفتر گروه ورزش موجود است.
***
درهمین ارتباط وقتی خبرنگار ما چگونگی و پیشنهادهای عباس دهقانی را برای سرپرستی هیأت بسکتبال مشهد از مدیرکل ورزش و جوانان استان جویا شد و پرسید، آیا این گزینش اداره کل بوده است. وی پاسخ داد: من اصلاً در جریان نیستم همچنین همین پاسخ را هوشنگ ولی پور، معاون اداره کل ورزش و جوانان هم مطرح کرد. و نیز مجید پوررضایی، رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد هم گفت، این گزینه من نبوده است. البته ما برای اطلاع از کم و کیف این داستان فوتبالی- بسکتبالی به سراغ رئیس هیأت استان هم خواهیم رفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.