۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 379717

حزب راست‌گرای آلترناتیو برای آلمان تهدید کرد که اقداماتی صورت خواهد داد که به وسیله آن از ساخت مسجد در یکی از شهرهای این کشور جلوگیری شود.

تهدید به ممانعت از ساخت مسجدی در آلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حزب راست‌گرای افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) تهدید کرد که با مجموعه‌ای از اقدامات علیه ساخت مسجدی در شهر ارفورت اقدام می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، قرار است مجمع «احمدیه» در سال جاری با مبلغ 450 هزار یورو در شهر ارفورت مسجدی بسازد. این پروژه تازه آغاز شده است اما در همین مرحله هم در مواردی سازندگان مسجد تهدید شده‌اند.

یکی از مقامات گفته است که ادامه روند ساختن مسجد منوط به اقدامات دادگاه است. این مجمع با حدود 70 عضو، قصد دارد مسجدی با گنبد و گلدسته‌ای به ارتفاع 11 متر بسازد.در صورت اجرایی شدن پروژه، این نخستین مسجد است که در ایالت تونینگن آلمان ساخته می‌شود.

با این حال راست‌گرایان بدون اشاره به جزئیات، روز گذشته اعلام کردند که اقداماتی برای جلوگیری از ساخت این مسجد در دستور کار دارند.
حزب آلترناتیو برای آلمان چندی پیش رسما موضع ضداسلامی اتخاذ و اعلام کرد که اسلام بخشی از آلمان نیست.

در این کنفرانس مانیفست جدید حزب برای حضور در رقابتهای انتخابات پارلمانی سال 2017 تصویب شد که مهمترین بند آن موضع آشکار این حزب در برابر مسلمانان است.

در این مانیفست که در کنفرانس اعضای حزب در اشتوتگارت مورد تایید قرار گرفته امده است، اسلام بخشی از آلمان نیست و حزب آلترناتیو برای آلمان از مسلمانان به عنوان چالشی برای آلمان در برابر نگرانیهای فزاینده ناشی از بحران مهاجران یاد می‌کند.

حزب آلترناتیو برای آلمان در سال 2013 پایه گذاری شده اما از زمان بحران مهاجران در اروپا محبوبیت آن به شدت افزایش یافته است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.