بروجردی گفت: براساس مصوبه قانونی مجلس، هر کشوری که از مسئولان و اتباع ایرانی انگشت نگاری کند، اتباع و مقامات آن کشور باید برای ورود به ایران انگشت نگاری شوند.

وزارت‌ خارجه قانون انگشت‌نگاری از اتباع سعودی را ابلاغ کند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انگشت نگاری عربستان از مسئولان سازمان حج گفت: براساس مصوبه قانونی مجلس، هر کشوری که از مسئولان و اتباع ایرانی انگشت نگاری کند، اتباع و مقامات آن کشور باید برای ورود به ایران انگشت نگاری شوند.
علاءالدین بروجردی در واکنش به رفتار ضدایرانی عربستان سعودی با مسئولان سازمان حج و زیارت و انگشت‌نگاری از آنان هنگام ورود به این کشور، تأکید کرد: جمهوری اسلامی باید قطعا در برابر این رفتار خصمانه سعودی‌ها، مقابله به مثل کند و مجلس در این خصوص قانونی را مصوبه کرده است.
نماینده مردم بروجرد، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در سال های گذشته در واکنش به اقدام امریکایی ها درمورد انگشت نگاری از مسئولان کشورمان، قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن مقامات کشور مربوط نیز باید هنگام ورود به ایران، انگشت نگاری شوند، البته در تبصره این قانون ذکر شد که این مسئله تنها مختص به ایالات متحده نیست و در صورت ارتکاب این اقدام ازجانب دیگر کشورها، این مصوبه قانونی شامل این کشورها نیز می شود.
وی افزود: با توجه به مصوبه قانونی مجلس، از این پس مقامات عربستان برای ورود به کشورمان باید انگشت نگاری شوند و مسئولان وزارت خارجه باید این مسئله را به مبادی ورودی ابلاغ کنند.
بروجردی اظهار داشت: قطعا رفتار سیاسی عربستان از هیچ منطقی برخوردار نیست و در کشتار مردم بی گناه یمن، سعودی ها نشان دادند که غیرت عربی و غیرت اسلامی ندارند و این بی قاعدگی در تمام رفتارها و اقدامات آنها قابل مشاهده است.
نماینده مردم بروجرد با بیان اینکه عربستان در مسائل مختلف از جمله روابط دوجانبه با ایران و مسئله حج نشان داده است که نمی خواهد به تعهدات و مسئولیتش عمل کند، گفت: در شرایط کنونی عملا سعودی ها پس از شکست های پی در پی در عرصه منطقه ای از جمله لبنان، سوریه، یمن، فلسطین و عراق، به اقدامات و سیاست انتحاری رو آورده‌اند و به طور حتم این رویکرد پایدار نیست و خروجی این اقدامات به ضرر آنها تمام خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.