دولت ایران نتنها بسوی ساخت بمب هسته ای می رود بلکه بسوی شلیک آن به اسرائیل و در وهله دوم بسوی ایالات متحده نیز حرکت می کند.

اسرائیل و تمام خاورمیانه در تیررس موشک‌های ایران است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام نیوز، روزنامه نیویورک تایمز (NewYorkTimes) در یادداشتی به قلم تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری این کشور به بررسی بحث توافق هسته‌ای و توان موشکی ایران پرداخته و نوشت: «در روز دوشنبه معاون فرمانده ستاد ارتش ایران به رسانه های این کشور اعلام کرد که موشک بالستیک دیگری را با موفقیت آزمایش کرده اند. این موشک بالستیک این بار به گفته او بردی حدود 2000 کیلومتر  را دارا می باشد و دقت آن نیز همانطور که ادعا شده بدون خطاست. اگر این گفته ها صحت داشته باشند تمامی خاورمیانه و همچنین اسرائیل در تیررس موشک های ایران است.»
تد کروز با اشاره به عبارت عبری "اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود" نوشته شده روی موشک بالستیک سپاه مدعی شد : «دولت ایران نه تنها بسوی ساخت بمب هسته ای می رود بلکه بسوی شلیک آن به اسرائیل و در وهله دوم بسوی ایالات متحده  نیز حرکت می کند.
این اقدامات ایران (آزمایش موشک‌های بالستیک) باعث غیر قابل توضیح شدن اعتماد اوباما به حسن روحانی و کابینه میانه رو او و اتمام دوره تندروهای ایران است. ایران آشکارا دشمنی خود با اسرائیل و ایالات متحده را اعلام کرده و در ماه های آغازین توافق تاکنون 4 موشک بالستیک را امتحان کرده است و در همین حین که پول های بلوکه شده آنها آزاد می شود نسبت به خرید اس 300 از روس ها اقدام میکنند، حال نیز این محموله ها به آنان رسیده است.»

 

missile test اسرائیل و تمام خاورمیانه در تیررس موشک‌های ایران است/ بالستیک‌های ایران تهدیدی بالقوه برای «گنبد آهنین»

وی با بیان اینکه سیاست ایران غیرقابل تغییر است، افزود: «تنها چیزی که درحال تغییر است این است که ایران سلاح‌های قدیمی خود را با نابودگرترین سلاح‌های جهان تعویض می‌کند. چیزی که اکنون مهم است این است که چگونه ما توانایی دفاعی خود و متحدانمان را تقویت کنیم. من با همکارانم در کنگره تلاش خواهیم کرد تا از کاهش بسته نظامی حمایتی آمریکا از اسرائیل بدست اوباما جلوگیری کنیم.» کروز در انتقاد از سیاست‌ها اوباما برای عدم افزایش حمایت مالی از رژیم صهیونیستی مدعی شد که توافق هسته‌ای ایران، اسرائیل را در یک خطر بزرگ قرار داده و باید از این رژیم بیشتر از گذشته حمایت نظامی امنیتی انجام داد.
این سناتور تندروی جمهوری‌خواه با اشاره تلویحی به شکست سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» دربرابر موشک‌های شلیک شده از نوار غزه، اذعان کرد که موشک‌های بالستیک ایران یک تهدید بالقوه برای این سامانه محسوب خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.