قدس آنلاین - لرستان: کشور فنلاند هرساله آمادگی پذیرش دانشجو در بحث هتل‌داری و گردشگری را دارد بنابراین آمادگی داریم تا در این زمینه پذیرای دانشجویان خرم‌آباد نیز باشیم.

آمادگی فنلاند برای پذیرش دانشجویان خرم‌آبادی

به  گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،  هاری کمراینن سفیر فنلاند در نشست با شهردار خرم‌آبادبا اشاره به اینکه  نخستین بار است که به این استان سفر می‌کنم گفت:طی بازدیدی که از استان داشتیم متوجه شدم که تولیداتی در این استان وجود دارد که ما متأسفانه در کشور فنلاند نداریم.

کمراینن عنوان کرد: ما می‌توانیم در زمینه، صنعت، کشاورزی، چرم و تولیدات چرم تبادلاتی با استان لرستان داشته باشیم چون با توجه به شرایط آب و هوایی لرستان، فنلاند از این شرایط و این‌گونه تولیدات بی بهره است.

وی بیان کرد: در کشور فنلاند که یک منطقه شمالی واقع‌شده محصولاتی تولید می‌شود که ممکن است برای شما در استان لرستان موردتوجه باشد.

سفیر فنلاند تصریح کرد: امروزه عمده‌ترین محصول فنلاند صادرات تکنولوژی است چراکه این کشور دارای صادرات متنوع تکنولوژی است.

وی به تولید آسانسورهای هوشمند در کشور فنلاند اشاره کرد و گفت: فنلاند در بحث تکنولوژی هوشمند در زمینه صنعت نیز فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: فنلاند دارای استانداردهای بالایی در زمینه  تولیدات صنعتی است که می‌تواند یک دوست خوب برای کشور ایران باشد و از طرفی در لرستان نیز که استان خاصی است تولیداتی وجود دارد که برای ما مفید است بنابراین با تولیداتی که ما نیز داریم می‌توانیم تعاملاتی با یکدیگر داشته باشیم.

کمراینن  یکی از علل موفقیت‌های آموزش فنی کشور فنلاند را مدیریت خوب تجاری دانست و افزود: کیفیت بالای آموزش نیز سبب موفقیت‌های آموزشی شده است.

وی عنوان کرد: با مشارکت کشور ایران می‌توان مدرسه تجاری تحصیلات عالی برای هر دو کشور ایجاد کرد چراکه در کشورهای مختلفی ازجمله تایوان، چین، کره جنوبی مرکزی وجود  دارد که می‌تواند در این نیز ایجاد شود.

سفیر فنلاند بیان کرد:کشور فنلاند هرساله آمادگی پذیرش دانشجو در بحث هتل داری و گردشگری را دارد به‌ طوری امروز دانشجویان برخی از کشورها مانند هند و افغانستان در بحث هتل داری،گردشگری و مدیریت تدریس می‌کنند بنابراین آمادگی داریم تا پذیرای دانشجویان خرم‌آباد در این زمینه باشیم که در این راستا تمام مطالب نیز به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه کارهای بسیار خوبی در زمینهٔ تحصیل دانشجویان انجام‌شده است تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های زیادی که در حوزه طبیعت، تاریخ و گردشگری استان لرستان  می‌بینم  خرسندیم که  برای شناخت بیشتر خواهرخواندگی بین دو کشور داشته باشیم.

کمراینن عنوان کرد: خرسند می‌شویم در آینده  هیاتی از استان لرستان با کشور فنلاند دیدار داشته باشد از طرفی سفارت فنلاند در تهران نیز همیشه آماده پذیرایی از مسئولان این استان است و خوشحال می‌شویم از طریق سفارت یا مستقیم مراحل ایجاد همکاری را فراهم آوریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.