قدس آنلاین- لرستان: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ، از افزايش ۴/۱۳ درصدي مصالحه پرونده هاي ارجاع شده به مراكز مشاوره و مددكاري كلانتري هاي اين استان، در يک ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، خبر داد.

افزايش ۱۳ درصدي مصالحه پرونده هاي مراكز مشاوره در لرستان

به گزارش قدس زآنلاین از خرم آباد، سرهنگ "رضا شيراوژن " در تشريح اين خبر گفت: در فروردين ماه امسال ، 52 درصد پرونده ها در مراكز مشاوره و مددكاري كلانتري هاي لرستان منجر به صلح و سازش شده كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 6/38 درصد بوده است.

وي اظهار داشت: اين آمار نشان از افزايش 4/13 درصدي مصالحه پرونده هاي ارجاع شده به مراكز مشاوره و مددكاري كلانتري هاي اين استان، در يک ماهه آغازين سال 95 نسبت به مدت مشابه در سال 94 است.

شيراوژن با بيان اين مطلب که با وجود كارشناسان و مشاوران مددكار در كلانتري ها، اكثر پرونده هاي تشكيل شده در اين مراجع به خصوص در حوزه درگيري، نزاع و اختلافات خانوادگي با هدايت و مشاوره پليس حل و فصل شده است ،افزود : در اين راستا كمتر پرونده اي به دادگاه ارجاع شده و همين امر در كاهش پرونده هاي قضائي بسيار مفيد بوده است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: مشاوره و روان‌شناسي به عنوان مرهمي براي روح و روان انسان، از اهميتي خاص برخوردار است و در واقع علم مشاوره پا به پاي علوم ديگر و حتي فراتر از آن‌ها در جامعه امروز اهميت پيدا مي‌کند تا بتواند نقش خود را در پرورش سلامت روحي و رواني انسان‌ها در رسيدن به توسعه‌ پايدار ايفا کند، اما آن طور که به نظر مي‌رسد اين علم جايگاه واقعي خود را در جامعه پيدا نکرده است در حالي که نقش مشاوره و فعاليت‌هاي مراکز مشاوره در کاهش اختلافات خانوادگي انکارناپذير است.

شيراوژن تصريح كرد: خانواده هر چند از نظر جمعيت يك جامعه بسيار كوچك دانسته مي شود اما اسلام به منظور سالم سازي جوامع بزرگتر انساني اهتمام ويژه اي به سلامت نهاد خانواده دارد.

وي در ادامه اظهار داشت: خانواده مهمترين جايي است كه در آن باورها و اعتقادات ديني، ارزش هاي اخلاقي و هنجارهاي اجتماعي از نسلي به نسل ديگر منتقل مي شود.

وی در ادامه افزود: از اين رو اسلام براي حفظ قداست و ارزش خانواده اهميت ويژه اي قائل است.

شيراوژن تصریح کرد: مشاوره پليس، بيانگر نگرش جامعه محوري نيروي انتظامي است و نتيجه كار اين مراكز به نحو مستقيم و غيرمستقيم به تامين امنيت در جامعه منجر خواهد شد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان لرستان بيان كرد: مشاوران ما در كلانتري ها و مراكز مشاوره تمام تلاش خود را به كار مي گيرند تا اعتماد خانواده ها را به خود جلب كرده و مصالحه اي عادلانه بين طرفين برقرار كنند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: مشاوره و راهنمايي يکي از بهترين راهکارهايي است که مي‌تواند در پيشگيري از وقوع آسيب‌هاي اجتماعي و حتي صلح و سازش بين افرادي که داراي اختلاف هستند بسيار موثر و مفيد باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.