قدس ‌آنلاین- تبریز: طی مراسمی از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان و منتخبین مجلس دهم، رییس خانه صنعت ایران، مدیران کل و جمع کثیری از تولیدکنندگان و کشاورزان از خدمات ۱۲ ساله رضا رحمانی در کسوت نمایندگی مردم تجلیل شد.

  ادای احترام صنعت به رحمانی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حاج صمد حسن زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به میهمانان از سراسر کشور گفت : فعالان اقتصادی از اقصاء نقاط ایران برای قدردانی و ارج نهادن به تلاش های دکتر رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به دعوت اتاق تبریز گرد هم آمدند تا از فعالیتهای شخصیتی که در سه دروه نمایندگی خود همیشه و در همه حال به فکر توسعه صنعت و تولید کشور بوده قدردانی کنند.
وی با اشاره به حضور میهمانانی همچون، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، رییس خانه صنعت ایران و رییس اتاق اصفهان و حضور فعالان خانه صنعت از سراسر کشور و اتاق ها در این مراسم تجلیل را نشان از موفقیت رضا رحمانی در سه دوره نمایندگی خود در مجلس خواند و افزود: ایشان از بطن جامعه صنعت ، از کارخانجات تراکتورسازی ایران، آلومنیم المهدی، سازمان گسترش و نوسازی به مجلس و کمیسیون صنعت و معدن با رای مردم شریف استان آذربایجان شرقی به مجلس راه یافتند و در دوره خدمت خود صادقانه تمام تلاش خود برای حل مشکلات و مسائل پیش رو صنعت را سر لوح کار و زندگی خود قرار دادند.
رییس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به این نکته که نام نیک کسانی که به این ملت خدمت کرده اند در حافظه تاریخی آنها ثبت و ضبط خواهد شد افزود: مردم با حضور در انتخابات همیشه ثابت کرده اند که خواهان توسعه کشور در تمام ابعاد آن هستند و این را با رای خود به نمایندگان اصلح ثابت کرده اند وقتی نمایندگان هم به وظایف قانونی خود در راستای بهبود وضعیت زندگی شهروندان ایرانی تلاش می کنند تشکلهایی همچون اتاق تبریز نیز برخود فرض می داند که از طرف صاحبان صنعت و تولید قدردان زحمات این عزیزان باشند .
حسن زاده با یادآوری فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی که «مجلس در راس امور است» از نمایندگان مجلس خواست تا در راستای بهبود وضعیت تولید کشور و خروج از رکود حاکم بر اقتصاد از تمام ظرفیت های قانونی خود استفاده کنند.
وی با تقدیر از مجاهدتهای رحمانی در طول دوازده سال گذشته گفت: رحمانی در تمام جلسات اقتصادی با هدف اعتلای صنعت و تولید استان و کشور حضور داشت و راهنمایی های تاثیر گذاری انجام می دادند.
وی با اشاره به نقش رحمانی در استقرار پروژه های بزرگ صنعتی در استان افزود: پروژه های همچون ایران خودرو، توسعه معدن مس سونگون برطرف کردن نارسایی های شهرک های صنعتی بر طرف کردن مسائل و مشکلات چرم شهر از جمله بخشی از فعالیتهای ایشان در خصوص توسعه صنعتی استان بود که صبورانه و با عقلانیت تلاش نمودند و نظر منتقدان هرگز نتوانست این نماینده مردم را برای خدمت به کشور دلسرد کند.
وی با یاد آوری تلاشهای بی بدیل رحمانی در فاجعه زلزله منطقه ورزقان افزود: رحمانی در بازسازی و کمک به داغ دیدگان حادثه از هیچ کوششی دریغ نکرد و با تمام توان در بازسازی مناطق حادثه دیده تلاش نمود و مسئولان و مردم در این حادثه از امتحان سر بلند بیرون آمده اند و در عرض شش ماه عمده خرابیهای حادثه را دست در دست هم اصلاح نمودند.
رییس اتاق بازرگانی تبریز خطاب به رحمانی گفت: شما در دوره تصدی نمایندگی با شایستگی تمام تلاش خود را در راستای بهبود وضعیت صنعت و تولید انجام داده اید و امیدواریم در هر پست و سمتی که در آینده به خاطر ظرفیت ها و شایستگی های که در خود ایجاد کرده اید قرار بگیرید دعای خیر ملت بدرقه راهتان باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم گفت: اصرار ما بر این بود تا رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن کاندیدای مجلس شوند اما نام‌نویسی نکردند، با این همه چند وزارتخانه به ایشان پیشنهاد کار داده است.
وی با بیان اینکه وزارت متبوعش یک حساب ویژه‌ای بر روی استان آذربایجان‌شرقی باز کرده است، اظهار داشت: با توجه به این مساله در جلسه هیأت دولت در رابطه با این که چه استانی شاخص‌های لازم برای انتخاب شدن به عنوان پایلوت و نمونه برای اقتصاد مقاومتی، استان آذربایجان‌شرقی رای آورد.
وی افزود: عملکرد استان در دو سال گذشته مثبت بوده و با توجه به این عملکرد نیز رای آورد تا استانی باشد که اقتصاد مقاومتی پایلوت و نمونه در آن اجرا شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه مدیران استان با لیاقت بوده و نه تنها در استان بلکه در سراسر کشور می‌درخشند، اضافه کرد: خوشبختانه این استان توفیق این را داشته که یک استاندار مجرب و توانا در آن مدیریت می‌کند که مورد احترام دولت تدبیر امید بوده و همواره از ایشان حمایت می‌کند.
واعظی، خاطرنشان کرد: با توجه به این مساله امید داریم مدیران و مردم در قبال رسالتی که بر عهده آنان گذاشته شده‌اند به خوبی عمل کنند، البته ما نیز به عنوان دولت در خدمت مدیران و مردم هستیم.
وی در ادامه با اشاره به شرایط بعد از برجام، گفت: استان آذربایجان‌شرقی از توانایی بسیار بالایی برخوردار بوده و امیدواریم بعد از برجام تحریم‌ها در عرصه‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.
واعظی، با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه، ترکیه و آذربایجان و گذاشتن مسؤولیت آن بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری، گفت: فضای خوبی ایجاد شده و این سه کشور مورد نظر علاقه‌مند به برقراری ارتباط نزدیک با استان آذربایجان‌شرقی هستند.
وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر به جمهوری آذربایجان، بیان کرد: در این سفر رئیس جمهوری آذربایجان علاقه‌مند به ارتباط با تبریز بودند و گفتند که محدودیتی برای کار با تبریز ندارند و البته اینکه استاندار آذربایجان‌شرقی دارای احترام فراوانی در جمهوری آذربایجان هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: در این سفر پایه‌های خوبی را بر ارتباط با جمهوری آذربایجان بنا نهاده شد و با توجه به این مساله باید از فرصت‌های پیش آمده به خوبی بهره‌مند شد.
وی در ادامه با اشاره به بازارهای ترکیه و روسیه، گفت: روسیه بازار بزرگی بوده و باید توجه ویژه‌ای به این مساله از سوی صاحبان صنایع و تجار انجام بگیرد و با توجه به ابراز علاقه‌مندی روسیه برای ارتباط با ایران ما نیز به عنوان کمیسیون مشترک علاقه‌مند هستیم استان آذربایجان‌شرقی از این مساله بهره‌مند شود و با توجه به توانایی‌های استان می‌دانیم که می‌تواند این کار را انجام دهد.
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات ارزشمند رحمانی به عنوان نماینده مجلس و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: ایشان در طول دوران حضور خود در مجلس به عنوان رییس کمیسیون صنایع و معادن، ملی فکر کرده و تلاش کردند به استان و کشور خدمت کنند و همواره برای رفع مشکلات در کنار دولت و وزارت ارتباطات بودند.
وی با تاکید بر اینکه خط و مشی ایشان اعتدالی بوده و به دنبال جریان بازی و دعواهای بیهوده نبودند و همواره برای نظام و در راستای رهنمودهای رهبری تلاش می‌کردند و سعی داشتند به دولت کمک کنند، گفت: حتی در دیدار رهبری که برای ارائه گزارش حضور یافتیم یکی از نکات مطرح شده این بود که دولت توفیق داشت با کمیسیونی کار کند که همراه دولت بوده و رییس کمیسیون نیز برای منافع نظام و ملی کشور تلاش می‌کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به پایان حضور ایشان در مجلس و عدم ثبت‌نام در مجلس جدید، گفت: اصرار ما بر این بود تا کاندیدا شوند اما نام‌نویسی نکردند، با این همه چندین وزارت(۳ تا ۴ وزارتخانه) به ایشان پیشنهاد کار داده است و هر کجا که باشند قطعا موفق خواهند بود و البته دولت از حضورشان بهره‌مند خواهد شد.
وی با اشاره به انتخابات اخیر و حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: مردم آذربایجان‌شرقی با حضور خود افراد شایسته را انتخاب کردند، البته در گذشته نیز همواره بهترین‌ها را انتخاب می‌کردند.
واعظی در ادامه با تاکید بر اینکه وجود مولفه‌های ذکر شده برای نمایندگان می‌تواند به گسترش کمک کند، اضافه کرد: امید داریم منتخبان جدید استان نیز همواره همکاری نزدیکی داشته باشند تا مسائل کشور حل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بر این اعتقاد هستند که دولت نباید تصدی‌گری بکند، گفت: دولت معتقد است مردم و بخش خصوصی می‌تواند اقتصاد کشور را شکوفا کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه ما بر این مساله معتقد و وفادار هستیم، گفت: در خارج از کشور نیز فضای بسیار خوبی به وجود آمده و تحریم‌ها که عملا قدرت را از ما گرفته بود با رهنمودها و راهنمایی‌های حکیم فرزانه انقلاب اسلامی و همچنین تدابیر ریاست جمهوری و مقاومت مردم و زحمات تیم مذاکره کننده بند تحریم از دست و پای اقتصاد کشور باز شده تجار کشور می‌توانند به راحتی کار کنند.
رییس انجمن صنایع غذایی بهداشتی و دارویی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم ، اظهار داشت: دکتر رحمانی همواره در سال‌های گذشته یار و یاور ما در بخش صنعت و تولید ۱۹ نماینده در مجلس داریم اما همواره مسایل صنعت همیشه با دکتر رحمانی بوده است.
یونس ژائله اظهار امیدواری کرد، منتخبان جدید جایگاه رحمانی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس را پرکنند و وظیفه ملی خود را در قبال استان انجام دهند.
رییس خانه صنعت، معدت و تجارت ایران نیز در این مراسم از خدمات ۱۲ ساله رضا رحمانی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تقدیر کرد و گفت: اگر ساعت‌ها قرار بود رانندگی کنم تا به این جلسه بیایم می‌آمدم و این را بر خودم واجب می‌دانستم تا از تلاش های برادر خوبم آقای رحمانی تشکر کنم.
سید عبدالوهاب سهل آبادی دامه داد: من دکتر رحمانی را به این جهات می‌شناسم که در هر ساعت از شبانه روز وقتی مشکلی پیش می‌آمد به ایشان مراجعه می‌کردیم و ایشان نیز دریغ نمی‌کردند.
سهل‌آبادی گفت: ایشان برای دفاع از حقوق تولیدکنندگان ساعت‌ها وقت گذاشتند، روزی که متوجه شدم کاندیدا نشدند غصه خوردم چرا که رحمانی سه دوره نه تنها نماینده تبریز بلکه نماینده ایران بود.

وی گفت: رحمانی چنان مجلس و کمیسیون صنایع را به سوی تولیدکنندگان باز کرده بود که گاهی دسترسی به مجلس از همه جا برایمان راحت تر بود.
وی در ادامه با بیان اینکه امسال خیلی از نیروهای کارمان را از دست داده‌ایم، گفت: فشار بانک‌ها در پایان سال ۹۴ به بدنه صنعت و تولید به بیشترین حد خود رسید و تنها در صورتی به اقتصادمقاومتی می توانیم برسیم که این فشارها از روی تولیدکنندگان برداشته شود.
سهل آبادی گفت: خیلی از تولیدکنندگان خانه های خود را از دست دادند تا کارگران خود را اخراج نکنند. تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و بانک ها به قدری به تولیدکنندگان فشار آورد که خیلی از همکاران ما از پای افتادند و عده ای به زندان افتادند و یکی از عزیزان ما مظلومانه در گوشه زندان جان سپرد.
وی گفت: از نمایندگان مجلس جدید می خواهیم در کنار ما باشند و نگذارند تولید کشور بیش از این ضربه ببیند. در این مدت گاهی وقت ها تنها یار ما آقای رحمانی بود. از منتخبان جدید مجلس می خواهم راه آقای رحمانی را ادامه دهند و نگذارند جای خالی وی احساس شود.
رضا رحمانی نیز در سخنانی، با اشاره به ۱۲ سال حضورش در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این زمان مدت کمی نیست، روزی که افتخار پیدا کردم نماینده شوم ۳۸ سالم بود و امروز ۵۰ ساله هستم، به عبارتی بهترین سال‌های عمرم را در این کسوت در خدمت مردم بودم.

وی افزود: نمایندگی سمت نیست، هر کسی این عنوان را سمت تلقی کند اشتباه رفته است، هر کسی به این کار می‌آید باید عشق و دیوانگی داشته باشد در غیر اینصورت کارش سخت می‌شود.
نماینده سه دوره مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه کار در کشور ما آسان نیست و هر کسی مسئولیت می‌پذیرد نباید پول و قدرت را در نظر بگیرد، با اشاره به حقوق نمایندگان گفت: اگر حقوق نمایندگان مجلس میلیاردی هم باشد ارزش یک لحظه گریه‌های پشت تلفن فرزندانم را که به علت مشغله چند روزی از دیدنشان محروم بوده‌ام، ندارد.
رحمانی با اشاره به تهمت‌هایی که در این سال‌ها و در دوران انتخابات به وی زده شد، افزود: کسانی که مرا می‌شناسند می‌دانند که در این ۱۲ سال برای خودم و خانواده‌ام کار نکردم و از این بابت ناراحت نیستم؛ ولی از اینکه به خاطر رای برخی شایعات را در جامعه و بیشتر در محلات کم برخوردار منتشر می‌کردند ناراحت هستم.
وی بیان کرد:‌ وقتی نماینده شدم بی‌اطلاع از حوزه صنعت نبودم و در سال‌های نمایندگی نیز هر روز اطلاعات جدیدی کسب کردم و شناخت دقیقی از مشکلات و ظرفیت‌های کشور در حوزه صنعت دارم.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوره سختی را در مجلس نهم گذراندیم، به طوری که از اول انقلاب که صنایع از هم پاشید به این سختی نبود. تورم براساس اعلام بانک مرکزی دولت گذشته ۴۲ درصد بود اما در واقع بیشتر از این هم بود و این یعنی تورم ماهانه ما بیش از تورم سالانه برخی کشورهاست.
رحمانی با بیان اینکه ما در کشور از نظر قانون‌گذاری قوانین مناسبی داریم به شرطی که به خوبی اجرا شود، گفت: رتبه کشور در فضای کسب و کار ۱۱۷ است البته در پایان دولت قبل ۱۴۳ بود و بر اساس اطلاعاتی که داریم پیش‌بینی می‌شود در آینده این رتبه پایین‌تر هم بیاید، در کنار اهمیتی که ارتقای وضعیت فضای کسب و کار در این سال‌ها داشته، رتبه ۱۱۷ یعنی فضای کسب و کار در کشور خراب است، البته درست است که این مساله مربوط به دولت است اما بخش‌های خصوصی باید همکاری کنند.
نماینده مردم تبریز، ‌آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: تورم، فساد و فضای کسب و کار موجود به پای صنعت پیچیده و نمی‌گذارد که تولید رشد کند، جهت‌گیری دولت برای رفع این مشکلات درست است اما کمی اختلاف داریم و آن بحث تقدم کنترل تورم یا خروج از رکود است، دولت باید خروج از رکود را در برنامه بگذارد.
رحمانی گفت: دولت برنامه‌های خوبی را برای خروج از رکود تدوین کرده و آنگونه که ما محاسبه کردیم هر ماه ۵۰ کارخانه از رکود خارج می‌شود، باید برای شرایط پیش‌رو آماده شویم.
وی با تاکید بر لزوم وجود استراتژی در صنعت کشور، اظهار کرد: مشکل عمده صنعت کشور این است که نمی‌دانیم به کجا می‌رویم و صنعت کشور استراتژی ندارد، همه جای کشور خودرو تولید می‌شود، ظرفیت تولید موتورسیکلت ما از مجموع کشورهای هند، ژاپن و کره بیشتر است و این به معنای استفاده نادرست از منابع مالی است.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نهم، با بیان اینکه تولید مولد، یعنی صنعت، معدن و کشاورزی، تاکید کرد: اگر این‌ها نباشند، وزارت کار و مالیات و… چه کار خواهند کرد؟ باید تمام وزارتخانه‌های صنعتی دست به کار شوند، چراکه زنگ خطر بیکاری به صدا در آمده، چراکه علاوه بر سایر بیکاران،‌ اکنون بیش از ۵ میلیون تحصیل کرده بیکار داریم.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین با بیان اینکه دکتر رحمانی نمونه شعر زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست، …خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد، بوده و در یاد مردم ماندگار خواهند بود، اظهار داشت: بر اساس فرهنگ آذری خودمان را قدردان زحمات کسانی می‌دانیم که برای استان قدم برداشته‌اند و این حرکت آغاز خوبی برای این کار بود.
اسماعیل جبارزاده با تاکید بر اینکه ما موظفیم قدردان زحمات نمایندگان باشیم، گفت: نماینده جزو چهره‌های مظلوم نظام است، چرا که به مجلس رفتنش با اعمال شاقه بوده و زمانی که دوره خدمتش تمام می‌شود یا رای نمی‌آورد و یا ثبت نام نمی‌کند کسی توجهی نمی‌کند که این فرد برای مردم زحمت کشیده است.
جبارزاده با بیان اینکه علت این مساله نبود احزاب در کشور است که یک نماینده به تنهایی همه کارهای یک حزب بزرگ را انجام می‌دهد تا اعتماد مردم را جلب کند، گفت: در این وضعیت وقتی کاندیدایی حرفی می‌زند در واقع ضمانت اجرایی ندارد، اما اگر احزاب فعال باشند در مقابل مردم پاسخگو می‌شوند.
استاندار آذربایجان‌شرقی، ضمن تبریک به منتخبان جدید، با بیان اینکه قصد داریم جلساتی را با نمایندگان جدید و فعلی برگزار کنیم اما منتظر اعلام نهایی نتایج انتخابات هستیم، گفت: امید داریم برای قدردانی از عزیزانی که قدم‌های بسیاری در سال‌های گذشته برداشته‌اند روزی برسد که قانون انتخابات اصلاح شود، قانون فعلی ایرادات بسیاری دارد، در کشورهایی که با نظام پارلمانی اداره می‌شوند قدم اول تشکیل «نظام پارلمانی احزاب» هستند.

وی در ادامه یکی از مشکلات کشور را عدم نیروسازی در وزارتخانه‌ها عنوان کرد و گفت: از جمله جاهایی که می‌تواند نیروسازی کند مجلس است، چرا که اگر فردی فقط یک دوره در مجلس باشد به اندازه ۲۰ سال تجربه کسب می‌کند و به نظر من داشتن این شرط برای اخذ پست‌ها باید ضروری شود.
جبارزاده در ادامه با بیان اینکه این مساله در استان توجه خواهد شد، گفت: از توانایی همه نمایندگانی که ثبت نام کردند و رای نیاورند یا ثبت نام نکردند به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: البته تجربیات دکتر رحمانی فراتر از یک استان بوده داشته‌هایشان تنها مال خودش نیست بلکه یک سرمایه ملی است و امید داریم در مدیریت‌هایی که در دولت به عهده خواهند گرفت از داشته‌های ایشان بهره‌مند شود و البته اطمینان داریم که دولت این تصمیم را دارد.
استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در استان وجود بخش خصوصی و دولتی معنی ندارد و همه در کنار هم هستند و دیوارهای بلندی که در گذشته بین مدیران و بخش خصوصی بود برداشته شده است، در خصوص مساله زندانی شدن برخی صنعتگران و تولیدکنندگان بخاطر مسائل مالی واحد، گفت: در استان آذربایجان‌شرقی هیچ یک از صنعتگران و تولیدکنندگان به خاطر مسائل مالی در زندان نبوده و نباید باشد، دادگستری خود آن‌چنان پیشقدم رفع مشکلات این واحدها بوده که مدیران خود واحدها نیستند و آنهایی که با مشکل روبه رو بودند امروز بیرون از زندان به تعهدات خود عمل می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به جلسات متعدد شورای گفت و گو در استان، گفت: بنا داریم در سال جاری بهتر و بیشتر از سال گذشته عمل کنیم، که البته بخاطر عملکرد خوب این شورا در سال گذشته به عنوان استان الگو انتخاب شدیم، یعنی هر آنچه در این استان اجرا شود در راستای اقتصادمقاومتی، به دیگر استان‌ها هدایت خواهد شد و این در سایه همدلی مدیران و بخش خصوصی به دست آمده است.
جبارزاده با اشاره به مطرح شدن تعطیلی ۵۶۰ واحد تولید در استان، گفت: از زمان استقرار دولت تدبیر و امید در استان واحدی تعطیل نشده هرچند واحدهای مشکل‌دار زیادی داشتیم، اما در سایه همدلی و همکاری مشکلات رفع شده و آمار واحدهای بحرانی از ۳۰ یا ۴۰ واحد به ۲ واحد رسیده که برای رفع مشکلات آنها نیز نسخه عملیاتی در سال جاری تدوین شده است.
وی ادامه داد: در تبریز بخش خصوصی هر چیزی که می‌گوید باید عمل شود و در این راستا در سال جاری از همه انجمن‌های تخصصی برنامه می‌خواهیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما در خدمت تولیدکننده و صنعتگر هستیم، گفت: مشکل واحدهایی که بعد از اخذ تسهیلات به خاطر مسایل اقتصادی دچار مشکل شده‌اند را کمک خواهیم کرد تا رفع کنیم اما واحدهایی که به نام واحد تسهیلات گرفته‌اند و در خارج از استان و در جای دیگری از جمله برج سازی در تهران استفاده کردند انتظار کمک نداشته باشند.
وی تصریح کرد: کارگران هیچ واحد تولیدی بحران زده در استان بدون دفترچه تامین اجتماعی نیستند.
وی در ادامه با اشاره به بحث زیرمیزی در استان آذربایجان‌شرقی گفت: کسی جرأت زیرمیزی گرفتن از تولید کننده را نخواهد داشت اگر تعداد در قالب کارهای مختلفی این کارها را انجام داده‌اند شما اخبار آن را می‌شنوید، اداره اطلاعات با چشمان تیزبین و دادگستری با عدالت مقابل تخلف را می‌گیرند و البته حساب افراد متخلف با افراد صادق جدا است.
جبارزاده خاطرنشان کرد: بر این مصمم هستیم تا ناپاکی‌ها را از سیستم اداری پاک کنیم و دولت نیز مصمم به برخورد با فاسد اقتصادی است، اگر در جاهای مختلف رشوه و زیرمیزی گرفته شد مطمئن باشید در اولین فرصت و با شدت با چنین افرادی برخورد خواهد شد.
وی در ادامه در خصوص برجام و شرایط پس از آن، گفت: در طول سه ماه گذشته هر آنچه شایسته و ناشایست و نامناسب بود علیه برجام گفته شد، خواهش دارم، کسانی که مخالف دولت و برجام بودند، به خاطر خدا و به خاطر مردم سه ماه هم سکوت کنید تا دولت راه خود را در خصوص برجام انتخاب کند.
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته ۸۴ هیات خارجی را میزبانی کردیم و با توجه به حضور گسترده هیات‌ها را گزینش کردیم و کسانی را می‌پذیرفتیم که قصد سرمایه‌گذاری یا مشارکت در آذربایجان‌شرقی را داشتند، کسانی که تا دیروز می‌گفتند نمی‌توانیم با شما کار کنیم امروز در نوبت هستند، عزت ایرانی و ایرانی بودن با همین برجام در طی سه ماه گذشته ثابت شد که برگشت.
وی خاطرنشان کرد: مخالفان برجام در حقیقت مخالفان آینده کشور و جوانان هستند! باید دست در دست هم بدهیم تا مشکلات را رفع کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.