درگیری‌های شدیدی که میان گروه‌های تندرو از حدود ۲۰ روز قبل در غوطه شرقی در حومه دمشق ادامه داشته است، دست کم ۳۰۰ کشته برجای گذاشته است.

جنگ قدرت میان تروریست‌های سوری/ ۳۰۰ کشته طی ۲۰ روز درگیری‌ در غوطه شرقی

درگیری‌های شدیدی که میان گروه‌های تندرو از حدود 20 روز قبل در غوطه شرقی در حومه دمشق ادامه داشته است، دست کم 300 کشته برجای گذاشته است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، رامی عبدالرحمان، مدیر مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه امروز (یکشنبه) اعلام کرد، درگیری‌هایی که از 28 آوریل گذشته در جریان است، میان گروه‌های تندرو برای افزایش دامنه نفوذشان در غوطه شرقی دمشق صورت می‌گیرد که بیش از 300 کشته بر جای گذاشته است.

درگیری‌های شدید از یک سو میان گروه جیش الاسلام، قوی‌ترین گروه در غوطه شرقی و از سوی دیگر با گروه "فیصل الرحمن" و "جیش الفسطاط" که در ائتلاف جبهه النصره هستند، در جریان است.

عبدالرحمان عنوان داشت، بیشتر کشته‌ شده‌ها از جیش الاسلام و جبهه النصره هستند، همانطور که ده‌ها تن از فیلق الرحمن کشته شده‌اند.

طبق گفته رامی عبدالرحمان، درگیری‌ها علی رغم میانجی‌گری‌هایی که توسط ساکنان غوطه شرقی صورت می‌گیرد و تظاهرات‌هایی که برای توقف درگیری‌ها برگزار می‌شود، ادامه دارد.

وی به ادامه تحریک‌ها توسط مسئولان جبهه النصره علیه جیش الاسلام اشاره کرد.

با ادامه درگیری‌ها، طرف‌های درگیر خاکریزها و مراکز استقرار در مناطق و شهرهای غوطه دمشق ایجاد کردند.

درگیری‌ها در اواخر آوریل و در پی چندین حمله فیلق الرحمن به مقرهای جیش الاسلام آغاز شد.

این حملات مقرهای جیش الاسلام را در بخش مرکزی غوطه هدف قرار داد که شامل چندین منطقه می‌شود. افرادی که حمله کرده بودند در آن هنگام بیش از 400 تن از نیروهای جیش الاسلام را بازداشت و سلاح‌های آنها را مصادره کردند.

طبق گفته رامی عبدالرحمان، این حملات همچنین به کشته شدن 10 غیرنظامی انجامید.

ارتش سوریه چندین منطقه را در حومه دمشق از سال 2013 محاصره کرده است. برجسته‌ترین مناطق محاصره شده شهرها و مناطق دوما، عربین و زملکا در غوطه دمشق هستند. گروه‌هایی که بیشتر آنها تندرو هستند، این مناطق را تحت تصرف خود دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.