رئيس كميته اطلاع‌رسانی خانه احزاب گفت: در اساسنامه جدید خانه احزاب، درباره "تأمین منابع مالی" و "الزام احزاب به برگزاری کنگره"، تصمیم خواهیم گرفت.

از تأمین منابع مالی تا الزام به برگزاری کنگره

به گزارش قدس آنلاین، احمد شریف رئيس كميته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام خبر برگزاری مجمع فوق‌العاده این تشکل جهت اصلاح اساسنامه در تاریخ 24 تیرماه اظهار داشت: قرار بر این شده که در اساسنامه جدید، درباره تأمین منابع مالی و اخذ حق عضویت از احزاب، تدابیری اندیشیده شود. وی با اشاره به اینکه بایستی در اساسنامه جدید، تدابیری اندیشیده شود تا حق رأی منوط به دادن حق عضویت شود، گفت: در دولت‌های نهم و دهم، یارانه خانه احزاب قطع شد و باتوجه به مشکلات عدیده‌ای که احزاب در تأمین مالی خود دارند، اخذ حق عضویت جدی گرفته نمی‌شد.
وی همچنین کمک و الزام خانه احزاب در برگزاری کنگره تشکل‌های سیاسی را از دیگر موارد اصلاح اساسنامه دانست و گفت: بسیاری از احزاب، مدت‌هاست که کنگره‌ خود را برگزار نکرده‌اند که این مساله می‌تواند به جایگاه احزاب در کشور آسیب بزند.
شریف تأکید کرد: مقرر شده تا خانه احزاب، تشکل‌های سیاسی را در برگزاری کنگره، کمک و در عین حال آن‌ها را ملزم به این کار کند. دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران همچنین درباره آخرین فعالیت‌های تشکل متبوعش گفت: جلسات حزب همبستگی به طور مرتب برگزار می‌شود. برای انتخابات شورای شهر کار خود را آغاز کرده‌ایم و بنا داریم تا از کاندیداهای حزبی خود حمایت کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.