عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در افتتاحیه همایش علوم انسانی قرآن بنیان گفت:‌ اهمیت موضوع تحول علوم انسانی به آن اندازه است که اگر ما موفق به ایجاد آن نشویم، در انقلاب اسلامی به موفقیت نرسیده‌ایم.

آغاز همایش «علوم انسانی قرآن‌بنیان» با پیام آیت‌الله جوادی‌آملی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، همایش علوم انسانی قرآن بنیان ساعتی پیش با حضور غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمد روشن معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری، حمیدرضا بصیری دبیر همایش و حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، در دانشکده الهیات این دانشگاه آغاز شد.

در ابتدای این همایش، پیام آیت‌الله جوادی آملی به مراسم پخش شد.

سپس حدادعادل طی سخنانی عنوان کرد: اهمیت موضوع تحول علوم انسانی به آن اندازه است که اگر ما موفق به ایجاد آن نشویم، در انقلاب اسلامی به موفقیت نرسیده‌ایم. من به این گفته از بن دندان اعتقاد و ایمان دارم.

وی در ادامه یادآور شد: هر تفکر مدعی اسلامی بودن که به اندازه قرآن به جایگاه معاد توجه نکند، تفکری ناقص، التقاطی و انحرافی است.
همچنین در این مراسم حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه در بخشی از سخنانش اظهار داشت: اندیشیدن براساس قرآن، به معنی رهاکردن دیگر اندیشه‌ها نیست.د روش تحقیق مناسب قرآن هم به معنی دور ریختن روش های تحقیق سایر اندیشه ها نیست. اما ما در این زمینه با برخی افراط و تفریط ها مواجهیم.

روشن نیز عنوان کرد: مظلومیت علوم انسانی آنجاست که مهمترین برنامه ریزان و متولیان علوم انسانی، مهندس هستند.

همایش «علوم انسانی قرآن‌بنیان (چیستی، چرایی و چگونگی)» امروز و فردا در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.