آیا سیاست های رئیس جمهور بعدی آمریکا ضد صهیونیستی است؟!

به گفته یک سناتور بازنشسته آمریکایی، هنوز مشخص نیست که اگر ترامپ پیروز انتخابات شود بر علیه سیاست های اسرائیل و صهیونیسم عمل خواهد کرد یا خیر؟

به گزارش قدس آنلاین؛ مارک دنکوف یکی از مقامات آمریکایی اهل تگزاس پس از کمک ۱۰۰ میلیون دلاری زینوست شلدون ادلسون یک مقام صهیونیست بلند پایه به ترامپ، در مصاحبه اش با پرس تی وی گفت: ترامپ یک معما است. ما نمی‌دانیم به سخنرانی های او  در باره ملت آمریکا اعتماد کنیم، یا تبلیغات صهیونیسم ها برای به رسیدن قدرت ترامپ را نادیده بگیریم.

وی در ادامه اذعان کرد: مایکل کُلنز پیپر و نتنال کپنر که از دوستان نزدیک ما هستند، روابط دراز مدت ترامپ با گروه ها و لابی های صهیونیسم در نیویورک را برملا کرده اند.

وی افزود: از طرفی افرادی همچون دیوید دوک و پَت باچانن بر این باورند که ترامت یک پیشرفت برای آمریکا به حساب خواهد آمد.

به گفته این سناتور بازنشسته آمریکایی، بسیاری از سخنان ترامپ در مورد سیاست های بین المللی آمریکا درست است.

وی با این تعبیر که ترامپ در حال ارسال سیگنال های تشخیص ناپذیر می‌باشد، گفت: ترامپ وعدهای زیبایی همچون برقراری رابطه صمیمی تر بارپوتین و یا خروج کامل از ناتو را داده است.

مارک دنکوف بیان کرد: قطع روابط اقتصادی با برخی از کشورها و تمرکز بر تولید بیشتر در داخل، دفاع از آفریقای جنوبی و ژاپن از دیگر وعده های این کاندید انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

این مقام آمریکایی در ادامه به ملاقات دونالد ترامپ با رئیس کمیته امور عمومی اسرائیل اشاره کرد و افزود: به ترامپ دقت کنید زمانی که به دیدار رئیس کمیته امور عمومی اسرائیل رفته بود. حتی متن صحبت هایش را داماد یهودی خود که سفیر اسرائیل در آمریکا می‌باشد، نوشته بود.

وی ادامه داد: ترامپ در نطق خود خاطر نشان کرد که اورشلیم باید پایتخت اسرائیل شود؛ همچنین اخبار حاکی از آن است که دونالد ترامپ به توافق های اقتصادی و سیاسی جدیدی با شلدون آدلسون رئیس کمیته امور عمومی اسرائیل دست پیدا کرده است.

در انتها مارک دنکوف گفت: سوال اصلی این است که ترامپ چه کسی را می‌خواهد فریب دهد؟ آیا او از لابی های صهیونیسم در آمریکا حمایت می‌کند، یا پس از پیروزیش در انتخابات باز هم به حمایت از آنها ادامه خواهد داد؟ و یا واقعا آمریکا اولویت اول اوست؟

ترجمه رضا نعیم آبادی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.