«این بسیار مهم است که ایران بداند، تحریم های مربوط به تروریسم و موضوعات دیگری که ما قبلا بیان کرده ایم، همچنان به قوت خود باقی هستند ...»

«موضوع مهمی» که ایران باید بداند

 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام نیوز، "جک لو" وزیر خزانه داری آمریکا، بار دیگر بر اجرای تحریم های غیرهسته‌ ای علیه ایران تاکید کرد.
تایمز اسرائیل (timesofisrael) با اعلام این خبر نوشت: وزیر خزانه داری آمریکا به اعتراض تهران مبنی بر اینکه "سرمایه گذاران خارجی همچنان از تحریم های غیرهسته ای در هراس هستند و با ایران همکاری نمی کنند" واکنش نشان داد.
ایرانی ها می گویند آمریکا، شرایطی را بوجود آورده که تحریم های هسته ای روی کاغذ لغو شده اند اما اثر آن ها در عمل دیده نمی شود.
آروتز شوا (israelnationalnews) نیز در گزارشی زیر عنوان "وزیر خزانه داری: باید روشن شود که برخی از تحریم های ایران لغو شده اند" به این موضوع می پردازد.
براساس این گزارش، در کنفرانس سالانه "اتحادیه ضد افتراء" از جک لو درباره اظهارات "استوارت لوی" مدیر حقوقی بانک "اچ‌اس‌بی‌سی"، یکی از بزرگترین بانک های جهان سوال شد.
آقای لوی تاکید کرده بود که آمریکا پیام های متفاوتی درباره ایران می فرستد و ما در این شرایط قادر به همکاری با ایران نیستیم.
وزیر خزانه داری آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: این "بسیار مهم" است که ایران بداند، تحریم های مربوط به تروریسم و موضوعات دیگری که ما قبلا بیان کرده ایم، همچنان به قوت خود باقی هستند. وی در عین حال گفته، آمریکا متعهد است به روشنی بیان دارد که تحریم های خاصی که مربوط به برنامه هسته ای ایران بوده لغو شده اند و اگر بانک های غیر آمریکایی با ایران تعامل کنند این تحریم ها درباره آنان اجرا نخواهد شد. جک لو همچنین به این موضوع اشاره کرده که ایران به تمامی تعهدات خود براساس برجام پایبند بوده و آمریکا نیز باید به لغو تحریم های غیرهسته ای پایبند باشد.
پس از توافق هسته ای، بانک های و سرمایه گذاران خارجی از ترس تحریم های غیر هسته ای آمریکا با ایران همکاری نمی کنند و اثر لغو تحریم ها تنها روی کاغذ قابل مشاهده است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اخیرا گفته، مردم باید در عمل آثار و نتایج برجام را احساس کنند.
مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه ایران نیز در خصوص مشکلات موجود در روابط بانکی ایران به کشور‌های اروپایی گفته، در برجام به روشنی اشاره شده است که این توافق باید به صورت "موفقیت آمیز" اجرا شود و وقتی که قسمتی از کار به درستی اجرا نشود، برجام موفقیت‌آمیز نیست.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.