قدس آنلاین: شهرستان سمیرم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص آب وهوایی و با داشتن جاده های کوهستانی و پر پیچ وخم جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام خود به ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وجود ۱۲ نقطه پرتصادف در جاده های شهرستان سمیرم

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، شهرستان سمیرم در 165 کیلومتری اصفهان واقع شده که با 5200 کیلومتر مربع وسعت دارای 760 کیلومتر راه و 1380 کیلومتر راه همسنگ است و پنجمین شهرستان از نظر طول راه همسنگ وسومین شهرستان از نظر دارا بودن راههای روستایی در استان اصفهان می باشد.

ابوالقاسم صباغی رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان سمیرم گفت: راههای شهرستان سمیرم به لحاظ شرایط خاص کوهستانی و سردسیر بودن آن و با توجه به نقطه اتصال بین سه استان چهارمحال وبختیاری ، فارس وکهکیلویه وبویراحمد وبا وجود عشایر و زندگی ییلاق ،قشلاقی در آن و با 264 کیلومتر راه اصلی و 496 کیلومتر راه روستایی نگاه ویژه ای جهت تامین اعتبارات لازم به منظور ارتقای ایمنی راهها را می طلبد .

وی بیان داشت : متاسفانه پروژه های نیمه تمام بسیاری در این شهرستان وجود دارد که به لحاظ عدم وجود اعتبارات لازم هنوز تکمیل نشده است .

پروژه آغداش – اسلام آباد ، مهرگرد- فتح آباد، سمیرم – پل دهان، زمان کهریز- خسروشیرین، شهید – دژ کرد، حنا- آباده، سمیرم – ونک، سمیرم- شهرضا، سیاه کلک- تل چنگی، محور روستایی دولت قرین و مهمتر از همه مسیر سمیرم به یاسوج از مهمترین پروژه های نیمه تمام این شهرستان است که نیاز به اعتباری حدود 4000 میلیارد ریال دارد .

صباغی افزود: این شهرستان به لحاظ کوهستانی بودن، 5 ماه از سال در محورهای مواصلاتی آن، عملیات برف روبی انجام می شود وعملا عملیاتهای راهسازی متوقف می گردد و به همین جهت نیاز است تا در ماههای باقیمانده بتوان نسبت به انجام عملیات راهسازی و راهداری در این شهرستان اقدام نمود .

در زمستان گذشته اقدام به برف روبی 3729 کیلومتر از راهها شده که در این راستا 3932 تن شن و نمک استفاده شده است .

وی از جمله اقدامات راهداری به منظور ارتقای ایمنی جاده های این شهرستان را اینگونه بیان داشت: نصب 980 تابلو و علائم جاده ای، 30 کیلومتر روکش آسفالت، نصب 6 پایه چراغ، خط کشی 210 کیلومتر راه و شست وشوی 25 هزار تابلو وعلائم از جمله اقدامات انجام شده درجهت افزایش ایمنی تردد در محورهای شهرستان بوده است .

رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان سمیرم با توجه به دستورالعمل جدید به منظور شناسایی نقاط پرتصادف اظهار داشت: 42 نقطه مستعد حادثه در شهرستان شناسایی شده که 12 نقطه آن از نقاط پرتصادف به شمار می رودو از برنامه های این شهرستان است که با انجام اقدامات راهداری از قبیل اصلاح شیب شیروانی ، آشکارسازی ، آرامسازی و نصب حفاظ های بتنی بتوان در راستای ارتقای ایمنی تردد در این نقاط اقدام نماییم.

وی در پایان از رانندگان خواست تا با رعایت سرعت مطمئنه و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی ورانندگی از مسیرهای کوهستانی این شهرستان عبور نمایند .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.