وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای پیگیری موارد غیراخلاقی در شبکه هایی مانند تلگرام رباتی ایجاد کرده ایم که این موارد را شناسایی می کند و ما با اعلام لیست، اقدام می کنیم.

 موارد غیراخلاقی تلگرام با ربات شناسایی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمود واعظی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در جلوگیری از انتشار محتوا و مفاهیم غیراخلاقی و مستهجن در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام اظهار داشت: کاربران ایرانی‌ در استفاده از پیام رسان ها، ابتدا به ۲ شبکه اجتماعی آمریکایی و رژیم اشغالگر قدس مراجعه کرده بودند که از نظر امنیتی با آن‌ها مشکل داشتیم، اما اکنون شبکه روسی تلگرام را انتخاب کرده‌اند.

وی گفت: علاقه جدی ما این است که مردم از شبکه های داخلی استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دانشگاهی‌ها و برخی شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه تلاش‌هایی کردند و حتی یکی از آن ها تا ۲.۵ میلیون مشترک نیز جذب کرد اما نتوانست خدمت رسانی لازم را به کاربران داشته باشد.

وی گفت:‌ از آنجایی که بین شبکه های آمریکایی و رژیم اشغالگر قدس، کاربران ایرانی، شبکه ای را انتخاب کرده اند که مالک آن روسی است، نشان دهنده به وجود آمدن تغییرات سیاسی است و مسئولان این شبکه حاضرند با ما تعامل کنند.

واعظی گفت: در این زمینه، برای شناسایی مواد غیراخلاقی در گروهها و کانالهای تلگرام، از ربات استفاده خواهیم کرد و موارد را به تلگرام، اعلام می کنیم و آنها، این شبکه ها را مسدود می کنند.

وی اضافه کرد: اگر شبکه‌های اجتماعی ایجاد شوند که سرورهای آن در داخل باشد و توسط بخش خصوصی ایران ایجاد شود هم سرعت و هم امینت آن بیشتر خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.