قدس آنلاین-یزد : مدير صنايع كشاورزي استان یزد گفت : یزد در زمینه کیفیت روغن زیتون تولیدی، یکی از استان‌های برتر کشور است و ۲ واحد واحد فرآوري و توليد روغن زيتون در سال جاري در استان راه اندازی می شود

۲واحد فرآوري و توليد روغن زيتون در استان یزد در سال جاري راه اندازي می شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، علیرضا طاقه‌ باف طي بازديد از روند احداث واحدهاي فرآوري و روغن گيري زيتون در شهرستان مهريز از راه اندازي دو واحد فرآوري و روغنگيري زيتون در سال جاري خبر داد.

 وی افزود: با توليد سالانه 1700 تن زیتون در استان و با توجه به آمار و ارقامی که در مورد سطح زیرکشت و میزان برداشت محصول زیتون در استان یزد ارائه شده، وضعیت کشت و تولید این محصول مطلوب ارزیابی می‌شود كه خوشبختانه با توجه به اولويت سرمايه گذاري صنايع تبديلي و تكميلي استان در سال 94 و تشويق و ترغيب سرمايه گذاران در اين خصوص شاهد احداث دو واحد فرآوري و روغن گيري زيتون  در سطح استان هستيم و اميدواريم اين دو واحد تا قبل از پايان سال 95 به بهره برداري كامل برسند .

طاقه باف تصریح کرد  : ظرفيت توليد روغن و فرآوري زيتون در اين دو واحد 3000 تن در سال مي باشد كه باعث اشتغال زايي مستقيم بيش از 70 نفر در اين زمينه مي گردد.

وي خاطرنشان ساخت : علاوه بر واحدهاي در حال احداث ،  مديريت صنايع كشاورزي استان اقدام به صدور 4 فقره مجوز به ظرفيت 6000 تن و اشتغال زايي مستقيم بيش از 100 نفر در زمينه فرآوري و روغنگيري زيتون نموده است  كه اقدامات لازم جهت مشاوره و شروع اجراي طرح در حال انجام مي باشد.

به گفته این مسئول، هم‌اکنون تنها بخشی از زیتون پرورش یافته توسط کشاورزان توسط 6 دستگاه روغن‌کشی که در شهرستان های یزد ،تفت ،اشكذر، اردکان و میبد مستقر هستند، روغن‌کشی می‌شود و بقیه آن در برخی مناطق به روش‌های سنتی فرآوری می‌شود و بخشی از آن نیز به سایر استان‌ها صادر می‌شود که عملا ارزش افزوده ای را برای استان یزد به ارمغان نخواهد آورد.

وی با اشاره به رعایت اصول فنی در زمان برداشت و مراحل تولید روغن زیتون در این استان، گفت: یزد در زمینه کیفیت روغن زیتون تولیدی، یکی از استان‌های برتر کشور است.

طاقه‌ باف با تاکید بر آمادگی مديريت صنايع كشاورزي استان جهت حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذاری در این زمینه، پیش‌بینی نمود که با باردهی تمام باغات و مزارع استان، تولید زیتون در استان به حدود 10 هزار تن  در سال برسد که این میزان توليد، استان را  به احداث حداقل 10 واحد فرآوری و توليد روغن زيتون نيازمند مي سازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.