قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه موزه‌ها در بطن جامعه جای دارند، بر لزوم اداره موزه‌ها به صورت مردمی و با دید فرهنگی تأکید کرد.

موزه‌ها در بطن جامعه جای دارند/ موزه‌ها باید به صورت مردمی اداره شوند

به گزارش قدس انلاین از تبریز، مرتضی آبدار ظهر امروز در آیین بزرگداشت روز جهانی موزه و تقدیر از حافظان میراث فرهنگی در تبریز، 29 اردیبهشت 95 همزمان با روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات کارکنان و دست اندرکاران موزه‌های استان، اداره موزه‌ها را امری فراتر از رفتار و نگاه اداری عنوان کرد.

وی افزود: آنچه امروز ضرورت دارد، استفاده از ظرفیت‌های بیشمار موزه‌ها در احیای فرهنگ و تمدن در جامعه است، از این رو در این رابطه باید از وجود سرمایه‌های اجتماعی و به خصوص سازمان‌های مردم نهاد برای ارتقای سطح کمی و کیفی موزه‌ها استفاده کرد.

آبدار با طرح این پرسش که موزه‌های استان تا چه حد توانسته‌اند، روایتگر وقایع مهم تاریخی باشند، از موزه‌ها به عنوان پل ارتباطی تاریخ گذشته آذربایجان‌شرقی با دنیای امروز یاد کرد.

وی بر همگرایی، همفکری و تعامل بین تمام دستگاه‌ها برای حفظ ارزش‌های میراث فرهنگی استان تأکید و حمایت خود را حامیان میراث فرهنگی اعلام کرد.

آبدار تصریح کرد: مدیریت برخلاف افکار عمومی به هیچ وجه قابل قبول نیست و انجام هرگونه اقدامی به خصوص در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، قبل از هر چیز منوط به مشورت با افراد آگاه، ذی‌صلاح و دلسوز تاریخ و فرهنگ، و در راستای منافع عمومی، صلاح مجموعه و ارتقای فرهنگی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از انعقاد قرارداد با برخی از ارگان‌های دولتی و خصوصی به منظور حمایت مادی و معنوی از اداره کل در اجرای هرچه بهتر امور خبر داد.

وی با تأکید بر توانمندسازی اشتغال در کارگاه‌های کوچک صنایع‌دستی، از امضای تفاهم‌‌نامه با سازمان جهاد کشاورزی و صندوق توسعه استان به این منظور تأکید کرد.

آبدار در خاتمه با اشاره به اهمیت انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، از ایجاد دبیرخانه دائمی تبریز 2018، رونمایی از تمبر تبریز 2018 و نصب تابلوی روزشمار معکوس برای تبریز 2018 ظرف روزهای آتی خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.