پلیس بین الملل (اینترپل) به درخواست آژانس تحقیقات ملی هند، اخطار قرمز برای دستگیری «مسعود اظهر» سرکرده گروه غیر قانونی «جیش محمد» و «عبدل رئوف » برادرش به اتهام حمله به پایگاه هوایی هند صادر کرد.

«اینترپل» اخطار قرمز برای دستگیری «مسعود اظهر» صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، سازمان تحقیقات هند (ان.آی.ای)ماه گذشته از اینترپل خواسته بود برای «مسعود اظهر» و سه نفر از اعضای این گروه غیر قانونی اخطار قرمز دستگیری صادر کند.
آژانس تحقیقات ملی هند قبلا از یک دادگاه محلی مجوز غیر ضمانتی برای دستگیری چهار فرد مسلح مظنون به عضویت در گروه «جیش محمد » ازجمله مسعود اظهر رئیس این گروه را گرفته بود.
آژانس تحقیقات ملی هند همچنین خواستار دستگیری 'اسد رئوف'، 'کاشف جان' و 'شاهد لطیف' از اعضای گروه مسلح «جیش محمد » شده است .
«مسعود اظهر»بنیانگذار گروه غیر قانونی «جیش محمد» متهم حمله به پارلمان هند و پایگاه هوایی پتانکوت در ماه گذشته شده است .
در این حمله شش شبه نظامی و 7 نیروی امنیتی هند کشته شدند.
هند تاکنون دوبار برای قراردادن نام «مسعود اظهر» در لیست تحریم های سازمان ملل تلاش کرده است که به علت مخالفت چین ،ناکام مانده است .
دهلی نو در واکنش به این اقدام چین، تهدید کرد که در مجوزهای سرمایه گذاری برای تجار چینی در این کشور تجدید نظر می کند.
سازمان ملل متحد در سال 2001 میلادی گروه غیر قانونی «جیش محمد» را در لیست تحریم های این سازمان قرار داد اما تاکنون به رغم تلاش هند سرکرده این گروه در لیست تحریم های سازمان ملل قرار نگرفته است .
مقامات امنیتی هند اعلام کردند که روند صدور اخطار قرمز اینترپل برای «کشاف جان» و «شهید لطیف» دو عامل دیگر حملات تروریستی پایگاه پتانکت در حال انجام است.
منابع اطلاعاتی هند اعلام کرده است که «رئوف» نقش بیشتری در حمله به پایگاه پتانکت داشته است و براساس اطلاعات موجود وی حمله موفقیت آمیز به این پایگاه را تبریک گفته است .
یک مقام سازمان ملی تحقیقات هند گفت: که صدای «رئوف» در تصاویر منتشر شده با صدای واقعی او مطابقت می کند. 
سازمان ملی تحقیقات هند پیش از این از پاکستان خواسته بود که نمونه صدای «مسعود اظهر» و سه نفر دیگر از متهمان حمله به پایگاه پتانکت را به این کشور تحویل دهد.
تاکنون مقامات پاکستانی در خصوص صدور اخطار قرمز علیه «مسعود اظهر» سرکرده گروه غیر قانونی «جیش محمد» اظهار نظر نکرده است .
«نفیس زکریا»، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: ما تاکنون چنین اخطاری از سوی اینترپل دریافت نکرده ایم.
از زمان ادعای دولت هند در خصوص نقش «مسعود اظهر» در حمله به پایگاه هوایی این کشور، رهبر گروه «جیش محمد» تحت تدابیر امنیتی قرار گرفته است .
«جیش محمد» توسط «مسعود اظهر» در سال 2000 میلادی به دنبال تجزیه گروه حرکت المجاهدین تشکیل شد. هدف اصلی این گروه آزادی کشمیر تحت کنترل هند است و تاکنون چندین حمله تروریستی در این ایالت انجام داده است.
فعالیت گروه«جیش محمد» در سال 2002 توسط «پرویز مشرف»، رئیس جمهور اسبق پاکستان ممنوع اعلام شد اما این گروه بار دیگر فعالیت خود را با نام 'جماعت الفرقان' ادامه داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.