معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از آغاز فاز اجرایی اقتصاد مقاومتی از ابتدای تیر ماه سال جاری خبر داد.

دولت پرچمدار سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از آغاز فاز اجرایی اقتصاد مقاومتی از ابتدای تیر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برگزار شد در خصوص سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به سران سه قوه ابلاغ شده و دولت پرچمدار این حوزه است.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌ها و اسناد بالادستی، این سیاست‌ها به 12 برنامه اصلی رسیده‌اند که ذیل هر برنامه، چند طرح و ذیل هر طرح، چند پروژه در سه بازه زمانی پایان دولت یازدهم، پایان برنامه ششم و همچنین سند چشم‌انداز توسعه تنظیم شده است.

فروزان‌مهر یادآور شد: تلاش می‌شود که در این برنامه‌ها درون‌زایی، بیرون‌زایی، افزایش دانش‌بنیان، عدالت‌محوری و مردم‌محوری لحاظ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از آغاز فاز اجرایی اقتصاد مقاومتی از ابتدای تیر ماه سال جاری خبر داد و در خصوص مباحث مربوط به استان‌ها گفت: این سیاست‌ها به برنامه‌هایی در برش‌های استانی نیازمند است که توسط ستاد اقتصاد مقاومتی هر استانی شکل می‌گیرند و در زمان مقرر شده به مرحله اجرا درمی‌آیند.

فروزان‌مهر با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی و اختیاراتی که در سه استان منتخب به عنوان پایلوت این امر به وزیر کشور داده شده است، گفت: برای اجرایی کردن این موضوع، راهکاری تحت عنوان قرارگاه مدیریت اقتصاد مقاومتی در ستاد فرماندهی برقرار شده است.

وی از انتخاب یک معین برای هریک از سه استان‌ پایلوت شده خبر داد و افزود: این معین همکاری و همیاری مناسبی با مجموعه فرماندهی دارد و وزیر کشور در هر ماه به این استان‌ها سفر می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور اضافه کرد: کاهش نرخ بیکاری، فعال‌سازی واحدهای غیرفعال، توسعه صادرات غیرنفتی، جذب سرمایه‌گذاران خارجی، ارتقای سهم تولید و افزایش سهم ارزش افزوده از مهمترین شاخص‌ها تا رسیدن به وضع مطلوب است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.