نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تقویت بخش کشاورزی را باید گامی مهم به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی تلقی کرد.

تقویت بخش کشاورزی گامی به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، آیت الله حسن عالمی در نشست با رئیس، معاونان و مدیران جهاد کشاورزی استان افزود: فعالان و دست اندرکاران این بخش باید جهادگونه برای تولید و تامین امنیت غذایی جامعه تلاش کنند.
وی اظهار کرد: فعالان بخش کشاورزی باید از همه ظرفیت ها، استعدادها و توان خود برای تقویت این بخش به گونه ای که متناسب با اهداف اقتصاد مقاومتی و دغدغه های مقام معظم رهبری باشد، از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: اگر ارزش کشاورزی برای مردم بهتر مطرح شود، آنها از اهمیت این بخش بیش از پیش آگاه می شوند.
آیت الله عالمی با اشاره به نقش کشاورزی در تامین نیازهای غذایی کشور و بی نیازی به بیگانگان، خاطرنشان کرد: با فعالیت های این بخش و تامین نیازهای خود که نماد داخلی و بیرونی محسوب می شود، می توان به معنای واقعی به جنگ با بدخواهان و دشمنان رفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست گفت: بخش کشاورزی با توجه به پیشینه خود می تواند در سخت ترین شرایط نیز اقتصاد کشور را از بحران نجات دهد.
نیازعلی ابراهیمی پاک تاکید کرد: سال گذشته در بدترین شرایط اقتصادی کشور، بخش کشاورزی با توجه به رشد و استفاده از دانش روز توانست رشد 5.6 درصدی را در مقایسه با سایر بخش ها به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: باید توجه داشت که کشاورزی می تواند پاشنه آشیل اقتصاد مقاومتی به شمار رفته و از سوی دیگر نقش بسیار موثری در توسعه کشور داشته باشد.
این مسئول به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در ارتقای ضریب خوداتکایی در محصولات کشاورزی اشاره و یادآور شد: باید ضریب خود اتکایی این بخش را به بالای 90 درصد رساند.
به گفته ابراهیمی پاک، برنامه های دانش بنیان نقش به سزایی در توسعه پایدار اقتصاد داشته و باید در بخش کشاورزی از این دانش نهایت بهره مندی را به دست آورد.
وی، جذب سرمایه گذار در این حوزه را لازمه توسعه پایدار دانست و اضافه کرد: شرایط و امکانات لازم برای جذب سرمایه گذار در این بخش فراهم شده و باید در این راه انگیزه لازم را نیز برای جذب سرمایه گذار فراهم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.