قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی شهدا را نزدیک‌ترین انسان‌ها به خداوند دانست و بر معرفی سیره، منش و سبک زندگی شهدا و انتقال فرهنگ آنان به نسل آینده تاکید کرد.

رفتار و منش شهدا، نسخه نجات‌بخش نسل جوان است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده، در همایش فرهنگ و سبک زندگی شهدا در تالار وحدت تبریز، انتقال سبک زندگی شهدا به نسل جوان را در شیوه زندگی آنان مفید دانست و افزود: از بین همه مخلوقات بر روی زمین از بدو هستی تا امروز شهدا نزدیک‌ترین افراد به خدا بوده و در ادامه خط خلقت بعد از انبیا و اوصیاء می باشند.

وی شهدا را جزو بهترین و برگزیده‌ترین انسان‌ها توصیف کرد و گفت: آنچه امروز در قبال شهدا مسؤولیت داریم، شناخت هدف آنها و ادامه راه آنان است.

وی افزود: وقتی خداوند در قرآن می‌فرماید محسنین، صابرین و متقین را دوست دارد، شهیدان نیز در زمره محسنین، صابران، تقوا پیشگان و جهادکنندگان در راه خدا قرار دارند که دوست پروردگار محسوب می‌شوند.

استاندار آذربایجان شرقی معرفی شخصیت والای شهیدان به نسل آینده را وظیفه همه کسانی که توفیق درک محضر این شهیدان را داشتند، دانست و اظهار کرد: شهید باکری‌ها، تجلایی‌ها و یاغچیان‌ها انسان‌های معمولی بودند که هیچ‌وقت از خصوصیات اخلاقی والای خود نگفتند بلکه وظیفه اخلاقی ماست که این‌ها را برای نسل جوان بازگو کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که این بزرگواران را برجسته می‌کرد صفات اخلاقی نیکو، ایثار و فداکاری و تواضع شهدای گرانقدر می‌باشد.

جبارزاده با بیان اینکه متاسفانه سبک شهدا را خیلی مطرح می‌کنیم ولی نسبت به کارهای غیر اصولی حساسیت کافی نداریم، افزود: شهدا در طول حیات‌شان نیز انسان های بزرگی بودند که رفتارشان برای ما الگوست.

استاندار آذربایجان‌شرقی از همه قلم به دستان و کسانی که خاطره‌ای از شهیدان دارند خواست کارها و رفتارهای خداپسندانه این بزرگواران را به عنوان نسخه عملی برای جوانان بازگو کنند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: نسل جوان جامعه عطش زیادی برای الگوبرداری و یادگیری از سبک و فرهنگ شهدا دارند که اگر ما عطش این‌ها را سیراب نکنیم، به طور قطع به سمتی که مطلوب نیست سوق پیدا خواهند کرد.

وی، تواضع و دوری از کبر شهیدان را جزو صفات والا و برجسته به عنوان نقشه راه نسل جوان ذکر کرد و گفت: در طول دوران حضور شهید مهدی باکری در لشکر عاشورا به ندرت کسی از درجه علمی ایشان آگاه بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به ساده‌زیستی شهدا و همسران آنها در طول جنگ‌تحمیلی ابراز کرد: در طول جنگ بسیاری از فرماندهان به همراه خانواده‌های خود در اهواز در یک اتاق کوچک ساکن شده و با کمترین امکانات برای پیروزی رزمندگان تلاش می‌کردند.

وی ضمن بیان خاطراتی از شهیدان، توضیح داد: امروز در فضای مجازی دستورالعمل‌های بسیاری برای ایجاد یک زندگی خوب وجود دارد اما هیچ‌کدام بر مبنای دینی ما قرار ندارند و تنها نسخه‌ای که در عمل به موفقیت نایل شده و می‌تواند به عنوان یک نسخه نجات بخش برای نسل جوان ارائه شود، سبک زندگی شهداست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.