امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه رئیس این دوره از خبرگان رهبری خوار چشم آمریکا و انگلیس است، اظهار کرد: این مجلس باید مسائل را بدرستی رصد کند.

 مجلس خبرگان بدرستی مسائل را رصد کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز استان خراسان شمالی به انتخابات هیات رئیسه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان این دوره از ادوار گذشته ولایی تر است.
وی با بیان اینکه آیت الله جنتی یک عمر در راه اسلام خدمت کرده و قد خمیده ایشان در آستانه 90 سالگی در خدمت اسلام و انقلاب بوده است افزود: فضای این دوره خبرگان با دوره های گذشته متفاوت است و امیدواریم مصالح و منافع کشور رصد شود و شاهد یک مجلس خبرگان بانشاط و فعال در همه امور باشیم.
وی انتخاب آیت الله جنتی به عنوان ریاست مجلس خبرگان که خار چشم دشمنان است را دلیل ولایی و انقلابی تر خواندن این دوره از مجلس نام برد.
امام جمعه بجنورد همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل گفت: ترس از سستی در پیاده کردن اسلام، ترس از اینکه انقلاب را محکم و استوار به نسل بعدی تحویل ندهیم، ترس از حرف های خارجی ها و همچنین ترس از پیروی از هوای نفس به جای اجرای اصولی قانون از جمله دغدغه های همیشگی رهبر کبیر انقلاب بوده است.
وی ترس از حرف های خارجی ها و مجری و هوادار حزب و گروهی شدن بجای مجری قانون بودن را از دیگر نگرانی های امام راحل عنوان کرد و گفت: چرا باید برخی از مدیران کارکشته و خوب را به دلیل اینکه از برخی از افراد و یا احزاب تبعیت نمی کنند و یا هوادار آن ها نیستند، تباه می کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری یک مفهوم جدید به نام جهاد اکبر را وارد ادبیات ما کرد.
وی با بیان اینکه سه نوع جهاد اکبر، اصغر و کبیر وجود دارد افزود: جهاد اکبر به معنای مبارزه با نفس، جهاد اصغر به معنای پشیمان کردن دشمنان از تجاوز است و جهاد کبیر به معنی عدم تبعیت از اندیشه های بیگانگان می باشد.
وی اظهار کرد: باید به هوش باشیم چراکه دشمن امروز می خواهد به ارزش های ما دستبرد بزند و ایستادگی در برابر این هجوم یعنی جهاد کبیر.
وی گفت: روحانیون، اساتید دانشگاه و معلمان باید بحث های این چنینی را که رهبر معظم انقلاب مطرح می کنند در جامعه تشریح کنند.
امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه امروز دشمن در نفوذ همه جانبه فرهنگی و سبک زندگی با ما قرار دارد و در تلاش برای تحمیل سبک زندگی غربی است، تنها راه مبارزه با این هجمه را جهاد کبیر نام برد. 
وی با بیان اینکه از فردی که در افکار و اندیشه از بیگانه تبعیت نمی کند به عنوان مجاهد کبیر نام برده می شود افزود: در این برهه از زمان که دشمن در میدان نظامی با ما هماوردی نمی کند بلکه از راه های فرهنگی بر ما وارد شده، باید جهاد کبیر کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه امروز دشمن در نفوذ همه جانبه فرهنگی و سبک زندگی با ما قرار دارد و در تلاش برای تحمیل سبک زندگی غربی است، مبارزه با این فضا و هجمه را جهاد کبیر نام برد.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه دشمن با دستبرد به ارزش های دینی و فرهنگی ما قصد استحاله هویت و فرهنگ ما را دارد، اظهار کرد: مقاومت فرهنگی، مقاومت معنوی و مقاومت اسلامی در برابر هجمه دنیای غرب، مجاهد کبیر شدن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.