قدس آنلاین- لرستان: نقطه ضعف در استان لرستان در این است که مدیران در این ۳۵ سال به بخش خصوصی بها ندادند.

عدم توسعه استان، نتیجه عدم توجه مدیران به بخش خصوصی است

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، استاندار لرستان در جلسه مدیران ستادی استانداری با بیان اینکه در بین 31 استان کشور بنا براین بود که یک استان توسعه یافته و یک استان کمتر توسعه یافته به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شوند که دراین بین آذربایجان شرقی و لرستان به عنوان پایلوت انتخاب شدند، گفت: این انتخاب با پیشنهاد وزیر کشور و هیات دولت انجام شد.

هوشنگ بازوند اظهار داشت: با انتخاب لرستان مدیریت ارشد کشور به دنبال یک سری شاخص‌ها برای رشد و توسعه در استان هستند.

وی در ادامه افزود: تلاش 2.5 ساله استان در توسعه اقتصادی بالاخره با این انتخاب به نتیجه نشست.

استاندار لرستان با بیان اینکه یکی از وظایف ما مدیران این است که بتوانیم ایجاد فرصت کنیم و با فرصت‌سوزی توسعه‌ای رخ نمی‌دهد، افزود: در لرستان شرایط خوبی داریم اما نتوانسته‌ایم آنگونه که باید توسعه‌یافتگی ایجاد کنیم و این نشان می‌دهد که فرصت‌ شده است.

 استاندار لرستان با بیان اینکه در دولت مهرورزی 720 میلیارد دلار نفت بفروش رسید اما رقمی از آن برای لرستان هزینه نشده است، بیان کرد: متاسفانه در لرستان همیشه گرفتار یک فقر مطالبه‌گری هستیم.

بازوند خاطر نشان کرد: تنها ارمغان فروش 720 میلیارد دلار نفت برای لرستان نرخ اول بیکاری در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه در استان نقاط قوتی داریم که گاهی سرمایه هستند و هنر مدیران بسیج کردن مردم به سمت این سرمایه هاست، تصریح کرد: نقطه قوت لرستان آب و گردشگری است اما نتوانسته‌ایم مشارکت مردم را به این سمت سوق دهیم و به دنبال این بودیم تا از اعتبارات دولتی کمک بگیریم.

وی اضافه کرد: پایلوت بودن لرستان در اقتصاد مقاومتی فرصت خوبی است و همه باید کمک کنند و در این راستا قدمی بردارند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.