قدس آنلاین - لرستان: استاندار لرستان از خلع ید سرمایه گذار کارخانه پارسیلون خرم آباد خبر داد.

 خلع ید مدیر فعلی، راهکار جدید استاندار لرستان برای رونق مجدد کارخانه

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران  با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه پارسیلون خرم آباد و مشکلات چندین ساله به وجود آمده  گفت: برای رسیدگی به مشکلات پارسیلون روز دوشنبه در تهران جلسه ای قرار است برگزار شود که امید می رود مشکلات این کارخانه رفع گردد.

وی  اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی ها و جلساتی که قرار است برگزار شود مشکل کارخانه پارسیلون خرم آباد به زودی حل می شود و مقرر شده  است که این کارخانه به یک سرمایه گذار دیگر واگذار شود.

 استاندار لرستان با اشاره به اینکه   تا اکنون حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان برای رفع مشکلات کارخانه پارسیلون به سرمایه گذار آن پرداخت شده است ، افزود: این در حالی است  که تا کنون در این زمینه فرصت سوزی شده است  و هیچ اقدامی از سوی سرمایه گذار  آن صورت نگرفته است.

بازوند با بیان اینکه سرمایه گذار این کارخانه می توانست خیلی زودتر از حالا اقدامی در راستای رفع مشکلات آن انجام دهد،اظهار داشت:ما همواره به دنبال تعیین تکلیف این کارخانه بوده ایم و اما برخی افراد مرتب از سرمایه گذار این کارخانه حمایت کرده  و ما را به مجلس می کشاندند.

استاندار لرستان  تصریح کرد:  از آنجا که سرمایه گذار فعلی این کارخانه به تعهدات خود عمل نکرده است، ما به صراحت اعلام می کنیم که کارخانه پارسیلون باید از سرمایه گذار فعلی آن گرفته شود و به سرمایه گذاری که اهلیت داشته باشد واگذار گردد .

کارخانه پارسیلون که روزگاری از بزرگترین کار خانجات تولید نخ و نایلون بود در اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد.

متاسفانه پس از واگذاری کارگران زیادی بیکار و کارخانه به حالت نیمه فعال درآمد.در حال حاضر هم کارگران پارسیلون ماههاست حقوق نگرفته اند.

تجمع اعتراض آمیز آنان در روزهای  پنجشنبه 30/2/95 همزمان با سفر وزیر کشور به خرم آباد و 9/3/95 در مقابل ساختمان استانداری  قابل تامل است. به راستی آیا کسی فریاد های کارگران گرسنه پارسیلون که ما ههاست حقوق نگرفته اند و شرمنده خانوداه هستند را می شنوند؟!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.